הבידוד מתקרב גם לחברות ממשלתיות: הנחיות חדשות יאפשרו לעשרות אלפי עובדי מדינה להישאר בבית

ל"גלובס" נודע כי ברשות החברות הממשלתיות שוקלים ליישם תוכנית נרחבת לעבודה מהבית • מדובר בתוכנית שהוכנה במקור כדי לצמצם את השימוש בכלי רכב, והיא תיושם מוקדם יותר ובאופן נרחב יותר כדי להתמודד עם נגיף הקורונה • הדירקטוריונים בחברות קיבלו הנחיה להיערך

משרד ריק בצל הקורונה / אילוסטרציה: שאטרסטוק
משרד ריק בצל הקורונה / אילוסטרציה: שאטרסטוק

ברשות החברות הממשלתיות שוקלים ליישם תוכנית לעבודה מהבית בקרב 60 אלף עובדי החברות הממשלתיות שעבודתם מתאימה לכך, כחלק מההתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה. מדובר ביישום תוכנית שהוכנה עוד לפני התפרצות הקורונה ושנועדה להקל על עומסי התנועה ולצמצם את השימוש בכלי רכב.

בשבוע שעבר פנתה הרשות לחברות הממשלתיות וביקשה כי בעקבות העליה במקרי ההדבקות והתפשטות הנגיף על החברות לבחון את מוכנותן להמשך פעילות וכן את ההשפעה שעשויה להיגרם למצבן הפיננסי. החברות נתבקשו לקיים בדחיפות דיוני דירקטוריון בנושא ולקבוע את תגובות החברה לכלל התרחישים ולהתייחס ולדווח על החשיפות לחברה והכלים לניהול הסיכון.

במקביל עומדת הרשות לקדם את תוכנית העבודה מהבית, שהעבודה עליה החלה עוד לפני התפרצות הנגיף. בחודשים האחרונים נערכה ברשות החברות, בניהולו של יעקב קוינט, עבודת מטה לבחינת "עבודה מהבית" כחלק מהטיפול בבעיות הגודש בכבישים, הקושי והזמן הכרוכים בהגעה למקומות העבודה וצמצום זיהום האוויר הנגרם כתוצאה כך. ברשות נשענו על מגמות עולמיות לפיהן הפתרון לבעיית התחבורה לא יהיה בהכרח בהשקעה אדירה בתשתיות אלא בשינוי עולם העבודה. ישנה הערכה כי עובדים רבים יעבדו מביתם ויגיעו בשעות גמישות לישיבות עבודה.

הרשות מתכוונת לפנות לחברות ולבקש מהן לבחון עבודה מרחוק לעובדים בתפקידים עתירי כתיבה והכנה. מדובר בעובדים שמרכיב הכתיבה וההכנה מרכזי בתפקידם כגון כתיבת ניירות עמדה וחוות-דעת כמו גם תכנות ככל שהדבר אפשרי.

כך גם תבקש הרשות מהחברות להקל עם עובדים המועסקים במשרת "הורה" על מנת שיוכלו להשלים את עבודתם מהבית.

חשוב לציין כי בחלק מהחברות העבודה הנדרשת אינה מאפשרת עבודה מהבית הן בשל בצורך בעבודה משותפת הדורשת נוכחות פיזית והן בשל מגבלות אבטחת מידע הקיימות בעיקר בחברות הביטחוניות ובחברות התשתית. 

לפי חוק החברות, ניתן לקיים ישיבות דירקטוריון מרחוק תוך שימוש באמצעי תקשורת כגון וידאו קונפרנס או באפליקציות מתאימות בניידים.