מי אביבים סגר את מוקד קבלת הקהל ללא תיאום עם משרד הבריאות

תאגיד המים של עיריית ת"א סגר את המוקד החל ממחר ועד להודעה חדשה • מי אביבים: לא תהיה פגיעה בשירות, המטרה היא לשמור על העובדים • משרד התחבורה קורא לציבור להימנע מהגעה למשרדי הרישוי

עובד מחטא רכבת באיטליה / צילום: Luca Bruno, AP
עובד מחטא רכבת באיטליה / צילום: Luca Bruno, AP

מי אביבים, תאגיד המים של עיריית תל אביב, סגר את מוקד קבלת הקהל בשל התפרצות נגיף הקורונה. 

האזרחים שהתקשרו בימים האחרונים למי אביבים נתקלו בהודעה מפתיעה: "לקוחות יקרים, החל מתאריך ה-10.3 ועד להודעה חדשה, מוקד קבלת הקהל יהיה סגור מטעמי בטיחות בריאותיים. הנכם מוזמנים לפנות אלינו טלפונית או באתר האינטרנט שלנו". אותו מוקד שירות פעיל מדי יום, ומסייע לציבור לטפל בעניינים שונים הקשורים בין היתר לחובות לתאגיד המים. החלטת התאגיד התקבלה ללא תיאום עם משרד הבריאות ולמרות שאין כל הנחיה של משרד הבריאות שממליצה על סגירת מוקדי שירות פרונטליים.

במי אביבים טוענים כי מדובר בהחלטה שמטרתה "בין היתר כדי לשמור על העובדים". לדבריהם, מדובר בשישה עובדים שיתגברו מעתה את המוקד הטלפוני ומוקדי האונליין, ולא תהיה פגיעה בשירות. "ההחלטה היא עד להודעה חדשה, ואין כל פגיעה בזכויות או בהיקפי המשרה". מנכ"ל החברה, שרון קרן מסביר כי "אנחנו מוגדרים כמפעל חיוני. אנחנו 180 עובדים, אם אחד מהם נדבק או נחשף וכתוצאה מזה אומרים לכל מי שהיה איתו במקום העבודה להיכנס להסגר, תהיה לנו בעיה לספק את השירות שלו אנחנו נדרשים".

עוד מוסיף קרן כי "אנחנו גם מחייבים עכשיו עובדים שיש להם רכב חברה לבצע קרפול ולאסוף עובדים אחרים בכדי שלא ייסעו בתחבורה ציבורית. אנחנו לא חברת ענק, ואנחנו לא רוצים להגיע למצב שבו אנחנו משותקים. אם יהיו מקרים דחופים שניתן שלא ניתן לטפל בהם מרחוק, נדע לפגוש את האנשים. אם סניף של בנק ייכנס לבידוד - לא קרה כלום. אם אני אצטרך להכניס את העובדים להסגר, תהיה לי בעיה קשה לספק שירותים".

חברת מי אביבים הוקמה מכוח החוק בשנת 2010 על ידי עיריית תל אביב-יפו, כחלק מתהליך הפרטת תאגידי המים, והוא פועל כעת באופן עצמאי, כך שהוא מוסמך לקבל החלטות באופן שאיננו תלוי בעירייה. מוקד השירות הפרונטלי מעניק גם שירות בנושאים הנוגעים לעסקים דוגמת בדיקת תוכניות סניטריות, רישוי עסקים ועוד. המוקד גם עוסק בתיאום הנדסי, חיבור מים לפי תוכניות כיבוי אש ונושאי איכלוס וגמר בנייה.

משרד התחבורה: אל תגיעו למשרד הרישוי

בעקבות התפשטות הקורונה, משרד התחבורה קורא לציבור להימנע מהגעה למשרדי הרישוי ולבצע את כל הפעולות הנדרשות באמצעים המקוונים, מהבית. מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר אייל ציינה כי משרד התחבורה מאפשר כיום לציבור הרחב לבצע את רוב פעולות הרישוי, הרכב והנהיגה, באינטרנט, במוקד הטלפוני, בעמדות הרישוי האוטומטיות (רישיומט) ובכל סניפי דואר ברחבי הארץ. זאת, מבלי להגיע לסניפי משרדי הרישוי או למשרד התחבורה.

משרד התחבורה הוא המשרד הממשלתי הראשון שמפעיל מוקד שירות פרונטלי ומחליט לקרוא לציבור להימנע מהגעה אליו בשל משבר הקורונה. ואמנם, בניגוד למי אביבים - אדם שירצה להגיע למשרדי הרישוי, יקבל שירות כרגיל, בלא כל שינוי, שכן הם פתוחים לקהל ופועלים באופן מלא. גם בנק דיסקונט, ביקש מלקוחותיו לצמצם במידת האפשר את ההגעה לסניפים ולהיעזר במוקדנים הטלפוניים.