נתניהו צפוי להכריע הערב באשר לחובת בידוד לכל מי שחוזר מחו"ל

לפי ההערכות, מדובר בכ-268 אלף ישראלים • במהלך ישיבת הממשלה היום התגלעו חילוקי דעות באשר לחובת הבידוד, כאשר כמה מן השרים העוסקים בהיבטים כלכליים של משבר הקורונה טענו כי הצעד של חובת בידוד לכל החוזרים מחו"ל הוא דרסטי מדי

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להכריע הערב (ב') באשר לחובת בידוד לשבועיים על כל מי שחוזר מחו"ל. בישיבת הממשלה היום הציג שר הפנים אריה דרעי נתונים לפיהם מדובר בכ-268 אלף ישראלים, דבר שירחיב את מעגל המבודדים במספרים גבוהים.

מדובר בעלות כבדה למשק הישראלי ובמהלך שגם יכניס את חברות התעופה הזרות הטסות לכאן לשיתוק כמעט מוחלט.

בתוך כך, במהלך ישיבת הממשלה היום בנושא הקורונה התגלעו חילוקי דעות באשר לחובת הבידוד. כמה מן השרים העוסקים בהיבטים כלכליים של המשבר טענו כי הצעד של חובת בידוד לכל החוזרים מחו"ל הוא דרסטי מדי, וציינו כי עדיף להוסיף מדינות ספציפיות לרשימת חובת הבידוד.

יצוין כי על אף שבכינוס השדולה של איפא"ק בשבוע שעבר בוושינגטון התגלו שלושה חולים, לא יצאה הוראה לחובת בידוד עבור כל מי ששב מוושינגטון או מניו יורק. במקביל, גם קליפורניה ומדינת וושינגטון, בהן יש התפרצות של המחלה, אינן מוגבלות בכניסה לישראל.

אתמול (א') התכוון נתניהו להכריז על חובת בידוד לשבים ממקומות אלה, אך התחרט ברגע האחרון וערך מסיבת עיתונאים ללא הכרעה בנושא. הוא אמר כי יקבל החלטה עד היום.

השיקול הדיפלומטי ושיקול היחסים עם ארה"ב גובר כרגע על השיקול הבריאותי.