חברות התעופה קיבלו הודעה רשמית על הנחיית הבידוד החדשה

בבוקר שאחרי ההנחיה הגורפת לפיה כל מי שחוזר לארץ מחו"ל יחויב בבידוד, רוב חברות התעופה הזרות טרם הודיעו רשמית על שינויים בלו"ז, ובשלב זה מדובר בעיקר בביטולי טיסות נקודתיים

נתב"ג מתרוקן מנוסעים / צילום: דודי מור
נתב"ג מתרוקן מנוסעים / צילום: דודי מור

14:35

אחרי הפרסום הבוקר באתר "גלובס", חברות התעופה הזרות קיבלו מהרשויות את ההנחיה החדשה, שכוללת חובת בידוד על כל הישראלים ששבים מחו"ל. הנחיה זו טומנת בחובה הקלה דרמטית לזרים שמגיעים מכלל המדינות. עד כה כזכור נאסרה כניסת זרים משורה של מדינות לישראל, בהן למשל סין, דרום קוריאה, תאילנד, סינגפור, גרמניה, ספרד, שווייץ, אוסטריה ואחרות - אלא שכעת זרים מכל המדינות יכולים להיכנס לישראל, ובתנאי שיוכיחו שיש להם היכן לשהות ב-14 ימי בידוד.

11:35

גל ביטולי הטיסות בעקבות ההנחיה הטרייה לפיה כל מי שחוזר לארץ מחו"ל יצטרך להיכנס לבידוד, התחיל עם הודעה רשמית של חברת הלואו קוסט החזקה ביותר בישראל, וויזאייר, שהודיעה כי תפסיק לטוס לכל יעדיה מ-12 למרץ ועד 23 במרץ (כולל) בעקבות הכרזת משרד הבריאות על חובת בידוד של 14 יום לכלל הנוסעים הטסים לישראל. הקווים שבהם פועלת וויזאייר ויושפעו ממהלך זה: וינה, סופיה, ורנה, בודפשט, דברצן, ריגה, וילנה, קטוביץ, קרקוב, ורשה, בוקרשט, קלוז'-נאפוקה, לאסי, סיביו, טימישוארה ולונדון (לוטון). ומה לגבי שאר החברות שיש להניח שינקטו צעד דומה?

לוח הטיסות של נתב"ג ממשיך גם היום להיות צבוע באדום עם הודעות על ביטולי טיסות, בין היתר של איזי ג'ט לבורדו, ונציה וברלין של חברת התעופה הפולנית לוט בטיסה לקרקוב, רואנדה אייר לקיגאלי ואחרות. גם אל על ממשיכה לצמצם טיסות בהתאם לתפוסות ולביקוש הצונח.

מדוע חברות התעופה הזרות טרם הודיעו רשמית על שינויים בלו"ז, ובשלב זה מדובר בעיקר בביטולי טיסות נקודתיים? בשיחה עם נציג של אחת מחברות התעופה באירופה, הוא מסביר כי בחברה טרם התקבלה הודעה רשמית על ההנחיות החדשות בישראל. אותו נציג שידר בלבול מוחלט ואף ביקש לברר מה אומרות ההנחיות, כדי להעביר את המידע להנהלת החברה בכדי שזו תוכל לשקול את צעדיה.

לוח ההמראות והנחיתות ימשיך להיצבע באדום גם בימים הקרובים, כאשר נזכיר כי מיום חמישי בבוקר זרים מכלל המדינות יסורבו כניסה לישראל, אלא אם יוכיחו שיש להם היכן לשהות בבידוד ביתי. הטיסות ימשיכו להתרוקן - לא רק מישראלים (שכבר הבוקר ויתרו על טיסות בהתאם להנחיה הגורפת), אלא גם מנוסעים זרים.

בתוך כך, בנתב"ג ישקלו לסגור שני שרוולים של משטחי נמל התעופה לאור תנועת הנוסעים הדלה.