לשכת עורכי הדין: הראיונות למועמדים להתמחות יידחו ב-3 חודשים

זאת על רקע משבר הקורונה • ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי: "צעד זה מבטיח התנהלות הוגנת כלפי אלה הנמצאים בבידוד וגם מצמצם את האפשרות להפצת המחלה"

עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין / צילום: שלומי יוסף
עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין / צילום: שלומי יוסף

11.3.20

שר המשפטים אמיר אוחנה חתם היום (ד') על הוראת שעה לדחיית מועד תחילת הראיונות להתמחות, שהיה אמור להיות ביום שני הקרוב, בשלושה חודשים. המועד החדש לתחילת הראיונות יחול ב-9.6.2020.

10.3.20

לשכת עורכי הדין מגיבה למגיפת הקורונה והחליטה על הנחיה מחייבת את כל משרדי עורכי הדין לדחות את הראיונות ל-3,000 המתמחים לחודש יוני 2020. 

בדברי ההסבר לתקנה נכתב כי "השנה, על רקע החשש ממחלת הקורונה והאפשרות כי מראיינים ומועמדים רבים ייאלצו לשהות בבידוד, וכדי לצמצם את הסיכון להפצת המחלה, מוצע לדחות את מועד הראיונות לחודש יוני, בתקווה שעד למועד זה ניתן יהיה להעריך בצורה טובה את סיכוני המחלה ולהיערך בהתאם".

בחודש דצמבר 2019 הודיעה לשכת עורכי הדין כי מועד תחילת הראיונות לשנת 2020 יהיה ביום שני, כ' באדר התש"ף, 16 למרץ 2020. אולם כעת, על רקע מחלת הקורונה, החליט יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי לדחות את מועד תחילת הראיונות ל-9 ביוני 2020.

בלשכת עורכי הדין אומרים כי ההחלטה על התיקון התקבלה לאחר פניות רבות של משרדי עורכי דין החוששים לבצע את הראיונות בתקופה מתוחה זו.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, מסר בתגובה: "ההחלטה לדחות את מועד הראיונות היא מכורח המציאות שנכפתה על כולם בעקבות משבר נגיף הקורונה. צעד זה מבטיח התנהלות הוגנת כלפי אלה הנמצאים בבידוד וגם מצמצם את האפשרות להפצת המחלה. הדחייה בראיונות תאפשר הן למאמנים במשרדים והן למתמחים זמן נוסף להיערך כראוי, וכולי תקווה שעד למועד החדש המשבר יהיה הרחק מאחורינו".