נמצא המגזר שירוויח מהקורונה? ספאנטק מדווחת על "גידול בביקוש למטליות לחות"

ספאנטק, יצרנית בדים לא ארוגים המשמשים כחומר גלם לייצור מגבונים לחים, דיווחה היום כי בשבועיים האחרונים היא "מזהה מגמה של גידול בביקוש למוצריה בכלל, ולמוצריה המיועדים לייצור מטליות המשמשות לחיטוי בפרט" • לפי הדיווח, לגידול בביקוש עשויה להיות השפעה חיובית על פעילותה

מגבונים / אילוסטרציה: shutterstock
מגבונים / אילוסטרציה: shutterstock

בזמן שנגיף הקורונה פוגע באופן רוחבי בפעילותן של חברות מסקטורים רבים, יש גם מי שעשויות ליהנות מהמצב. חברת ספאנטק, יצרנית בדים לא ארוגים המשמשים כחומר גלם לייצור מגבונים לחים, פרסמה היום (ג') דיווח לבורסה ובו ציינה כי בשבועיים האחרונים היא "מזהה מגמה של גידול בביקוש למוצריה בכלל, ולמוצריה המיועדים לייצור מטליות המשמשות לחיטוי בפרט".

לפי הדיווח, לגידול בביקוש עשויה להיות השפעה חיובית על פעילותה העסקית של ספאנטק. מאידך, החברה מציינת גם כי התפשטות הנגיף יכולה לגרום לפגיעה בכושר הייצור שלה.

בדיווח מהיום מציינת ספאנטק כי הגידול בביקוש למוצריה בא לידי ביטוי הן בבקשה מצד לקוחות להקדמת הזמנות קיימות והן בגידול בהזמנות חדשות. מנגד, הפגיעה האפשרית בכושר הייצור שלה מוסברת בפגיעה אפשרית בשרשרת האספקה העולמית ובירידה בזמינות עובדים ששוהים בבידוד. החברה מוסיפה כי דרשה מעובדיה להימנע מטיסות והשתתפות בכנסים.

בספאנטק ציינו כי בטווח הקצר היא אינה צופה מחסור בחומרי גלם, והיא מחזיקה במלאי המספיק ל-5-6 שבועות, בנוסף למשלוחי חומר גלם המצויים בדרכם לחברה. כן לא ידוע לה על ספק מהותי שעצר את פעילות הייצור.

בטווח הבינוני, ספאנטק מציינת כי המשך אספקת חומרי הגלם באופן סדיר מותנה בהמשך פעילות סדירה של מרב ספקי החברה, של הנמלים וחברות הספנות. הטלת מגבלות על נמלי הים ועל תעבורת מכולות עלולה לפגוע מהותית בפעילותה.

ספאנטק, שבשליטת יחזקאל ניסן, נסחרת בבורסה בתל-אביב בשווי של 310 מיליון שקל. ביומיים האחרונים בהם צנחה הבורסה, מניית ספאנטק  נסחרה בשינויים מתונים יחסית והוסיפה לערכה 2% בשני ימי המסחר. מתחילת השנה ירדה המניה ב-11%, ובשנה האחרונה איבדה 60% מערכה.