אינטל מציגה: צמצום הישיבות לחמישה נוכחים והגבלות במעליות

וגם: הקריירה החדשה של חברת הכנסת מיכל בירן, מנכ"ל מגדל לשעבר דורון ספיר וחברת הכנסת לשעבר איילת נחמיאס-ורבין מצטרפים לדירקטוריון Take Care, ומה מיקרוסופט מציעה לסטארט-אפים ישראלים • השיחה

עובדות ועובדי מפעל אינטל בקריית גת, קיבלו בימים אלה עדכון על נהלים חדשים עליהם להקפיד בשטח המפעל, עם התפשטותו של נגיף הקורונה. כך למשל, הם נדרשים לצמצם את מספר הנוכחים בישיבות ל-5 לכל היותר, ובמעליות לעד ארבעה. בהסעות המאורגנות למפעל מתבקשים הנוסעים להתמקם בנפרד במושבים ולא . מחדר האוכל המשותף המהווה מקום מפגש לעובדים הוצאה כמות ניכרת של שולחנות וכסאות, על מנת להקטין את כמות היושבים יחד. היות שמדובר במפעל של ענקית השבבים, רבים מהעובדים לא יכולים לעבוד ביומיום מהבית. המפעל מוכר בין היתר בכך שיש בו "חדר נקי", כלומר רמת הניקיון בו, גם בימים של שגרה, גבוהה במיוחד ועל העובדים בו ללבוש חליפות סטריליות.

מאינטל ישראל נמסר בתגובה כי: "הבטיחות והרווחה של עובדי אינטל נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. כאמצעי זהירות, הגבלנו נסיעות בינלאומיות לא מהותיות והפכנו את העבודה מהבית לעת עתה לאופציונאלית, למי שמסוגל לבצע את עבודתו מרחוק ומבקש לעשות זאת. אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ופועלים להבטיח כי לעובדים שלנו יהיה את המידע והמשאבים הדרושים להם כדי להישאר בטוחים".

מצנח הזהב:

בשביל ההורות: חה"כ לשעבר מיכל בירן, יוצאת בקריירה חדשה - שדכנית ויועצת. בירן, אם בהורות משותפת לנגה בת ה-8 חודשים, הקימה מיזם בשם "החסידה", המציע למתעניינים ולמתעניינות בפורמט זה, התאמת בני ובנות זוג להורות משותפת, וליווי התהליך שעובר הזוג לאחר ההתאמה המיוחלת, עד שלב חתימת החוזה מול עורך הדין, ולעיתים גם אחריו. את הרעיון לשירות, שעלותו כ-10,000 שקל, הגתה בירן לאור נסיונה האישי ולאור ההבנה שמציאת שותף או שותפה להורות, היא לא עניין פשוט. עם זאת, היא מוסיפה, מדובר בדרך נהדרת. "לו הייתי יודעת שהאפשרות להורות משותפת קיימת לפני 10 שנים, העשור שלי היה נראה אחרת", אומרת בירן ל"גלובס", ומבהירה שאת פעילותה במפלגת העבודה היא מתכוונת להמשיך "כתחביב".

העיקר הבריאות:

דורון ספיר, לשעבר מנכ"ל מגדל, ואיילת נחמיאס-ורבין, ח"כ לשעבר והיום סגנית נשיא התאחדות התעשיינים, הצטרפו לדירקטוריון חברת Take Care ישראל, העוסקת בסיוע וליווי של חולים ומשפחותיהם במערכת הבריאות ובעיקר בביורוקרטיה הנלווית למצבי מחלה קשים וארועי בריאות מורכבים. החברה פועלת במרכזים רפואיים ומול חברות עסקיות המבקשות לתת שירות מתקדם ויחודי לעובדים שחלו. טייק קייר נוסדה לפני כשלוש שנים על-ידי שירלי זילבר, לשעבר מנכ"לית האגודה לזכויות החולה.

חדשות טובות:

ארגון לתת נערך למתכונת סיוע מיוחדת בשל משבר הקורונה. ההערכות החדשה מבוססת על ההנחה שהמגבלות על התקהלות ודרישות הבידוד, הופכות את האוכלוסיות הנזקקות לפגיעות יותר ובעלות כלים מצומצמים להתמודדות עם המצב.

יש לה בינה חברתית

זריקת מרץ לסטארט-אפים ישראליים, הפועלים בזירה החברתית (אימפקט) ומבוססים על בינה מלאכותית. חברת מיקרוסופט מציעה סיוע, פתיחת דלתות לחברות גלובליות, מנטורינג עסקי, תמיכה טכנית ועוד הטבות בשווי מיליוני דולרים, למיזמים העוסקים בתחום שיתקבלו לאקסלרטור ייעודי. התחומים בהם על הסטארט-אפים לעסוק הם בין היתר: שמירה על כדור הארץ, נגישות, בריאות, זכויות אדם, מורשת ועוד. בכולם, שואפים היזמים לחולל שינוי באמצעות פיתוחים המבסוססים על בינה מלאכותית. לצורך היוזמה חברה מיקרוסופט לארגון Tech for Good, המפעיל אקסלרטורים בתחומי האימפקט; האקסלרטור של מיקרוסופט ייקרא AI for Good, והוא יפתח ב-20 במאי ויימשך ארבעה חודשים. סטארט-אפים בישראל ובפרט בוגרי האקסלרטור יוכלו למנף את התוכנית הגלובלית של מיקרוסופט Global Social Entrepreneurship, המאפשרת לקבל מלגות מקרן הפילנתרופיה של מיקרוסופט לצד חשיפה גלובלית. עוד במסגרת התוכנית, ייהנו המשתתפים מהאפשרות לקבל את סטטוס ה-Co-sell שמשמעותו היא שאנשי המכירות של מיקרוסופט ישווקו את המוצר שלהם.