אורלי לוי-אבקסיס: לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והמשותפת

ח"כ תמר זנדברג, לשעבר יו"רית מרצ, הגיבה בחשבון הטוויטר שלה: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית" • ח"כ ניצן הורביץ: עליה להשיב את המנדט

מנהיגי העבודה-גשר-מרצ בימים יפים יותר / צילום: דוברות העבודה-גשר
מנהיגי העבודה-גשר-מרצ בימים יפים יותר / צילום: דוברות העבודה-גשר

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה היום (ג') בעמוד הפייסבוק שלה כי לא תצטרף לתמיכה בממשלה שתהיה מבוססת על הרשימה המשותפת. "כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ", כתבה לוי-אבקסיס.

ההודעה שלה סותרת דברים שאמרה בראיון לאתר ynet לפני הבחירות: "אין לי בעיה עם ממשלה שהם יתמכו מבחוץ בנושאים חברתיים. אנחנו ניכנס לממשלה שקווי היסוד בה יכללו את הנושאים של האזרחים. יש לי איתם חילוקי דעות, כאשר הם מובילים את הנושאים הפלסטיניים לפני אזרחי המדינה" אמרה לוי-אבקסיס באמצע חודש פברואר 2020.

אך הערב, לוי-אבקסיס חוזרת בה: "מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא-ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אני מבהירה: אותי זה לא מחייב".

לוי-אבקסיס ציינה כי גם אינה רואה עצמה מחויבת לשותפת של מפלגת העבודה עם מרצ. לדבריה, זו שותפות "שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן. הבהרתי זאת גם לשותפי, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מיד לאחר הבחירות".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורביץ, צייץ אף הוא את עמדת המפלגה ודרש מלוי-אבקסיס "להשיב את המנדט". כך צייץ לפני זמן קצר: "ח"כ אורלי לוי צריכה להחזיר את המנדט. דבריה חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל היא עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים. עליה לפנות את המקום שקיבלה בזכות מצביעי השמאל".

ח"כ תמר זנדברג, לשעבר יו"רית מרצ, הגיבה בחשבון הטוויטר שלה: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו - בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית - מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".