קרדומן קפיטל של יוצאי סמסונג ונצ'רס גייסה קרן של 60 מיליון דולר

הקרן, שמנוהלת על ידי גונזלו מרטינז דה אזגרה ורועי גוטליב, מיועדת להשקיע במיזמים המפתחים טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך ללקוחות ארגוניים בשלבים המוקדמים

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

קרדומן קפיטל, קרן ההון סיכון הישראלית-אירופאית של יוצאי סמסונג ונצ'רס, הודיעה היום (ה') כי השלימה גיוס של 60 מיליון דולר לקרן ראשונה. הקרן מנוהלת על ידי גונזלו מרטינז דה אזגרה, לשעבר מנהל סמסונג ונצ'רס בישראל, ועל ידי רועי גוטליב, לשעבר מנהל השקעות בסמסונג ונצ'רס ישראל. הקרן מיועדת להשקיע במיזמים טכנולוגיים המפתחים טכנולוגיה עמוקה (טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך) ללקוחות ארגוניים בשלבים המוקדמים.

חברי קרדומן קפיטל / צילום: מצגת החברה
 חברי קרדומן קפיטל / צילום: מצגת החברה

יו"ר הקרן הוא גיל גידרון, ולצד ומרטינז דה אזגרה מנהל אותה גם איש ההון סיכון הספרדי איגור דה לה סוטה. קרדומן משקיעה גם בשוק האנרגיה האירופי, ולדבריה, תשתמש בקשריה עם תאגידי אנרגיה, תאגידים פיננסיים וחברות תעשייה כדי לסייע לחברות הפורטפוליו שלה לצמוח.

לקרן משרדים בישראל ובספרד והיא תשקיע במיזמים ישראליים בלבד. הקרן תתמקד בהשקעה בתחומי הבינה המלאכותית, הסייבר, האינטרנט של הדברים, תשתיות התוכנה וביג דאטה. מדובר בתחומים בהם גוטליב ומרטינז דה אזגרה השקיעו בהם עוד בסמסונג.

הקרן השקיעה עד היום ב-7 חברות, מתוכן נחשפו חמש: קורטיגו, בינאריס, מולטי וו, סקונד נייצ'ר והומווקס. גובה הצ'ק הממוצע של הקרן הוא כ-1.5 מיליון דולר, ועד 3 מיליון דולר ובהודעתה נכתב כי היא מחפשת להשקיע בעשר חברות נוספות לכל הפחות. כמחצית מגובה הקרן תיועד להשקעות המשך.

בין משקיעי הקרן נמצאים תאגיד הנפט הספרדי Repsol, והבנק הספרדי Banco Sabadell . מלבדם, נכתב בהודעה כי יתר משקיעה הם תאגידים, מוסדות פיננסיים ואנשים פרטיים, מרביתם מאירופה ואמריקה הלטינית.