משרד הכלכלה פנה ליבואנים כדי לקבל מידע על צפי לחוסרים במוצרים המיובאים לארץ

מטרת הפנייה הייתה ללמוד על קשיים רגולטורים ביבוא, חוסר צפוי ברמה המשקית במוצרי צריכה, בחומרי גלם לתעשייה או במוצרים אחרים וכל סוגיה אחרת שנובעת ממשבר הקורונה

אלי כהן / צילום: איל יצהר, גלובס
אלי כהן / צילום: איל יצהר, גלובס

אחרי שהצהיר כי לא קיים חוסר במוצרי מזון בישראל: משרד הכלכלה פנה אתמול ליבואנים מרכזיים במשק על מנת לקבל צפי למחסור במוצרים ומידע על קשיים רגולטוריים, כך נודע ל"גלובס".

בפנייה נכתב כי "משרד הכלכלה והתעשייה עוקב בדריכות אחר ההשלכות האפשריות של משבר הקורונה העולמי על הכלכלה הישראלית", וכי "אנו קשובים לצרכי המשק ובוחנים דרכים לתמוך בפעילותו השוטפתבסיטואציה הנוכחית" .

"בשלב זה" במשרד ביקשו "ללמוד מיבואנים מרכזיים במשק" אודות קשיים רגולטורים ביבוא, חוסר צפוי ברמה המשקית במוצרי צריכה, בחומרי גלם לתעשייה או במוצרים אחרים וכל סוגיה אחרת שנובעת ממשבר הקורונה.

היבואנים קיבלו טבלאות בהן הם מתבקשים למלא את המידע הרלוונטי, ולפרט ייעוד היבוא, את מדינת המקור ממנה מיובאים המוצרים, מתי צפוי להתחיל המחסור, וקשיים רגולטוריים.

ביום שישי האחרון משרד הכלכלה והתעשייה פרסם הודעה לפיה "על אף הביקושים הגבוהים למוצרי מזון, שנרשמו במרכולים וברשתות השיווק בימים האחרונים, לא קיים כל מחסור במוצרי מזון, הן המיוצרים בישראל והן המיובאים מחו"ל" .

לדברי עו"ד עומר גיא, מומחה במשפט ימי ואווירי, סחר בינלאומי וליטיגציה, ממשרד נשיץ ברנדס אמיר: "יבואנים בישראל נתקלים ממילא בחסמים רגולטוריים רבים, המקשים על יבוא של מוצרים רבים, בהיבטים כמו תקינה, אישורי יבוא ממשרדי ממשלה שונים ועמידה בחוקיות יבוא. פנייתו של משרד הכלכלה הינה הזדמנות מצוינת לנסות ולהסיר, או לפחות להקל, בחסמים אלו בהליכי היבוא לישראל. חשוב יהיה להעביר למשרד הכלכלה את המידע במהירות האפשרית, תוך פירוט רב ככל שניתן, על מנת להיטיב בתהליך ההקלה המתבקשת".