שיחה ראשונה של גנץ ונתניהו לגבי ממשלת חירום: הפערים עדיין גדולים

נתניהו מבהיר ש"תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה", גנץ רוצים להחיל את הנבצרות מוקדם - יושבי הראש של הליכוד וכחול לבן שוחחו אמש על הקמת ממשלת חירום, אך הם לא בהכרח מתכוונים לאותה מטרה

בנימין נתניהו מול בני גנץ / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
בנימין נתניהו מול בני גנץ / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

בעקבות קריאתו ליו"ר כחול לבן בני גנץ להצטרף לממשלת חירום בשל מגפת הקורונה, ראש הממשלה נתניהו שוחח אמש בחצות עם גנץ והשניים פרסמו הודעות מעט שונות, המעידות כי הם לא בהכרח מתכוונים לאותה מטרה.

לפי הודעת לשכת נתניהו, בשיחה אמר ראש הממשלה לח"כ גנץ, כי לאור התפשטות מגפת הקורונה בעולם ובארץ "זה הזמן להחלטות של מנהיגים", והזמינו לפגישה מידית במטרה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם. בהודעה נאמר כי ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה - לא בשגרה ולא בחירום, קרי ללא הרשימה המשותפת. עוד נאמר כי ראש הממשלה ממתין לתשובתו החיובית של גנץ.

בהודעת לשכת גנץ נאמר כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציע לו לקיים לאלתר פגישה בין צוותי המו"מ בכדי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית רחבה, בכדי להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. גנץ הודיע לנתניהו, כי בכל מקרה, בכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא זה. 

ל"גלובס" נודע כי המגעים בין כחול לבן לליכוד בסוגיית ממשלת חירום החלו בימים האחרונים ובין הצדדים כבר הוחלפו הצעות.

בליכוד מדברים על חצי שנת ממשלת חירום בראשות נתניהו עם אפשרות להארכה עד סוף 2020, ואחר כך ממשלת אחדות לפי מתווה הנבצרות שהציע הנשיא ריבלין. בכחול לבן מבקשים להחיל את מתווה הנבצרות מוקדם הרבה יותר וכן להקים את הממשלה ללא מפלגות הימין והחרדים, או לחילופין בצירוף העבודה-גשר-מרצ. לגבי הדרישה כי גם המשותפת תשתתף בקואליציה כזו, מסתמנת הסכמה כי אחד מחברי המשותפת ימונה ליו"ר ועדת כנסת מיוחדת שתעסוק בענייני החברה הערבית, לרבות הטיפול בקורונה.

גורם פוליטי בכיר אמר ל"גלובס" כי הפערים עדיין גדולים וכי למהלך יידרש זמן והתערבות של הנשיא ריבלין .