חברת שיחות הווידאו זום מספקת חשבונות חינמיים לבתי"ס בארה"ב ובאיטליה

ביום רביעי האחרון, למעלה מ-340,000 איש ברחבי העולם הורידו את אפליקציית שיחות הווידאו זום, 60,000 מתוכם בארה"ב - קפיצה של פי 3.7 בכמות ההורדות ביחס לחודשיים קודם לכן

תלמיד בשיחת וידאו / צילום: שאטרסטוק
תלמיד בשיחת וידאו / צילום: שאטרסטוק

ביום רביעי האחרון, למעלה מ-340,000 איש ברחבי העולם הורידו את אפליקציית שיחות הווידאו זום, 60,000 מתוכם בארה"ב. מדובר בקפיצה של פי 3.7 בכמות ההורדות ביחס לחודשיים קודם לכן, אז נתוני ההורדות של החברה, הפונה בעיקר לקהל מקצועי, עמדו על 90,000 הורדות בעולם, ו-27,000 בארה"ב. זאת לפי נתוני חברת המודיעין העסקי Apptopia, כפי שהובאו במגזין "פורבס".

חלק נכבד מהקפיצה בכמות ההורדות, מדווח המגזין, נובעת ממהלך שהובילה החברה בשבועות האחרונים: תחילה, זום הסירה את ההגבלה על אורך שיחה לחשבונות חינמיים באזורים בהם מגיפת הקורונה התפשטה במיוחד, ובראשם סין. כעת, לפי "פורבס", החברה החלה לספק את שירותיה בחינם לבתי ספר בארצות-הברית, באיטליה וביפן. 

במייל ששלח מנכ"ל זום, אריק יואן, וצוטט ב"פורבס", הוא כתב: "בהתחשב בכך שרבים מבתי הספר הציבוריים בארה"ב נסגרים כעת, החלטנו להציע גישה לזום לכל בתי הספר במדינה החל ממחר".

החיבור של בתי ספר מתבצע באמצעות הרשמה של מורים בטופס אינטרנטי, עם מייל בית הספר. בסיום ההרשמה ואימות זהותם על-ידי זום, כל משתמש שמזין מייל עם דומיין בית הספר זוכה לחשבון חינמי גם הוא. בנוסף, החברה מספקת חשבונות חינמיים לפי בקשה גם באוסטריה, דנמרק, צרפת, אירלנד, פולין, רומניה ודרום קוראיה. באמצעות החשבון, ניתן לבצע שיחות וידאו מרובות משתתפים, ולהשתמש בכלים כמו שינוי רקע, מעקב אחרי רמת הריכוז של משתתפים בשיחה, ולוח כתיבה משותף.

זום אינה החברה היחידה שמרוויחה מתפוצת הקורונה, וחברות שונות המספקות כלי שיחה ועבודה מרחוק, וכן אפליקציות תוכן ובידור למבודדים ראו צמיחה משמעותית במשתמשים ובהיקפי השימוש בהן בתקופה זו. זום היא גם לא היחידה שמציעה את שירותיה לבתי ספר. כך למשל, גם גוגל הכריזה כי תאפשר גישה חינמית לשירותי שיחות וידאו פרימיום שלה, לכל לקוחותיה מתחום החינוך.

אספקת חשבונות חינמיים אינה זרה לזום, ולפי הדיווח, החברה מספקת את שירותיה בחינם לארגונים ללא מטרות רווח כבר שנים. עם זאת, כעת ניתן לראות כיצד המדיניות הזו אינה רק מסייעת לארגונים הללו אלא גם לזום עצמה - הקורונה סיפקה לזום קפיצה חסרת תקדים בשימוש באפליקציה, ומניות החברה עלו ב-77% מאז הפכה החברה לציבורית באפריל בשנה שעברה, ויואן הפך למיליארדר.