נאבקת בפייק ניוז: אפל אוסרת על אפליקציות קורונה שאינן ממקורות רשמיים

אפל למפתחי האפליקציות: "רק מפתחים מישויות מוכרות - כמו ארגונים ממשלתיים וארגוני בריאות ללא מטרות רווח, חברות בעלות ותק רב בתחום הבריאות ומוסדות בריאות וחינוך - אמורים להגיש לנו אפליקציות הקשורות לנגיף ה-COVID-19. אפליקציות בידור ומשחקים בנושא הנגיף לא יאושרו"

מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: Hahn Lionel/ABACA, רויטרס
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: Hahn Lionel/ABACA, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע אמש כי חברת גוגל מפתחת אתר לניטור ובדיקה של הקורונה בקנה-מידה לאומי עבור הממשלה הפדרלית בארה"ב. לפי פרסום במגזין "Wired", גוגל הכחישה את הדברים, וככל הנראה מדובר במקרה של פייק ניוז.

זהו אינו המקרה הראשון וכנראה גם לא האחרון של פייק ניוז ומידע מטעה הקשור בקורונה. ככל שמשבר הקורונה ממשיך להתרחב במערב, כך עולה רמת הפאניקה הציבורית, שמספקת כר פורה להפצת פייק ניוז ומידע מטעה אודות מדיניות ממשלתית, נתוני הדבקות ושמועות על מציאת חיסונים ותרופות לנגיף.

כעת, אפל הודיעה כי לא תאשר אפליקציות הקשורות בנגיף הקורונה בחנות האפליקציות שלה, שאינן מגיעות מגורמים רשמיים המוסמכים לעסוק בנושאי בריאות.

"אנו מעריכים אפליקציות באופן ביקורתי כדי להבטיח שמקורות המידע הם אמינים, ושהמפתחים של האפליקציות הם ישויות מוכרות כמו ארגונים ממשלתיים וארגוני בריאות ללא מטרות רווח, חברות בעלות ותק רב בתחום הבריאות ומוסדות בריאות וחינוך. רק מפתחים מישויות אלה אמורים להגיש לנו אפליקציות הקשורות לנגיף ה-COVID-19. אפליקציות בידור ומשחקים בנושא הנגיף לא יאושרו", הודיעה אפל באתר שלה הפונה למפתחים.

ההנחיות הללו פורסמו יותר משבוע לאחר שארבעה מפתחי אפליקציות הודיעו לאתר החדשות האמריקאי CNBC כי אפל דחתה את האפליקציות שלהם. מדובר באפליקציות שפותחו על-ידי חברות מתחום הבריאות, שנדחו כיוון שלא פותחו על-ידי מוסדות וארגוני בריאות רשמיים. רק לאחר הפרסום אודות הדחייה, אפל פרמה את הנחיותיה בעניין.

מלבד אפל, חברות טכנולוגיה ופלטפורמות נוספות בוחנות מדיניות שתסייע להתמודד עם הפייק ניוז שמופץ סביב המגפה. פייסבוק הודיעה בשישי האחרון כי תאסור על פרסומות שמזכירות תרופה או אמצעי מניעה להדבקות בפלטפורמה שלה. הצעד הזה דומה לצעד שנקטה בשנה שעברה בו אסרה על הפצת מידע מטעה אודות חיסונים.