אופנהיימר: שינוי בדפוסי ההתנהגות בשל הקורונה עשויה להאיץ את השימוש בפלטפורמה של פייבר

פייבר מציעה לפרילנסרים זירת מסחר להציע את שירותיהם ללקוחות פוטנציאליים • אופנהיימר: "אנו מעריכים כי שינוי בדפוסי ההתנהגות עקב המצב (עבודה מרחוק, ביטולי טיסות ומפגשים) עשוי לשמש קטליזטור משמעותי לצמיחה בפעילות השירותים המקוונים"

האם פייבר  הישראלית עשויה ליהנות מהמגמות החדשות שעולות על רקע התפרצות הקורונה? האנליסטים של אופנהיימר, סרגיי וסצ'ונוק ואביבית מנה קליל, פרסמו בסוף השבוע סקירה על מניית החברה, ובה העריכו כי שינוי בדפוסי ההתנהגות עקב המצב, עשוי להאיץ את השימוש בפלטפורמה של פייבר.

פייבר מציעה לפרילנסרים זירת מסחר להציע את שירותיהם ללקוחות פוטנציאליים. החברה, בניהולו של המייסד מיכה קאופמן, הונפקה לראשונה בוול סטריט בשנה שעברה, והיא נסחרת כיום בשווי של 806 מיליון דולר. באופנהיימר כתבו, כי "למרות שעדיין מוקדם להסיק מסקנות על השלכות המצב החדש על פעילות כל חברה, אנו מעריכים כי שינוי התנהגות צרכנים ועסקים קטנים, כמו מעבר לעבודה מרחוק והגברת השימוש בזירות מקוונות, עשוי להגביר את השימוש בפלטפורמה של פייבר ובכך להיטיב עם פעילות החברה".

לדבריהם, נושא התפשטות נגיף הקורונה בעולם וההשלכות על הכלכלה והתנהגות הצרכנים והעסקים עבר למרכז הבמה. "כמובן, בשלב זה קשה להעריך את מלוא ההשפעה, אבל אנו מעריכים כי שינוי בדפוסי ההתנהגות עקב המצב (עבודה מרחוק, ביטולי טיסות ומפגשים) עשוי לשמש קטליזטור משמעותי לצמיחה בפעילות השירותים המקוונים, ולהאיץ את השימוש בפלטפורמה של פייבר. חשוב לציין כי החברה אינה משתמשת במערך מכירות פיזי, אלא בפרסום דיגיטלי, ובכך לא מושפעת מהשבתת טיסות".

בהקשר של חשיפה מטבעית, באופנהיימר מציינים שהשירותים בפלטפורמה של פייבר מתומחרים בדולר אמריקאי, ולא הייתה בעבר השפעה מהותית של שערי חליפין.

באופנהיימר סבורים כי החברה נמצאת עדיין בשלבים מוקדמים של צמיחה, פונה לשוק עצום עם פלטפורמה מובילה טכנולוגית, וממשיכה להרחיב את מגוון מוצריה, ובכך שומרת על קצב צמיחה גבוה ומאיצה את המעבר לרווחיות.

המלצתם על המניה היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 36 דולר, שגבוה ב-38.5% ממחיר המניה בסוף השבוע, 26 דולר. באופנהיימר ציינו שהמניה נסחרת במכפיל EV/Sales שמהווה דיסקאונט לחברות בעלות פרופיל צמיחה דומה, וכי "חשיפה נמוכה של פעילות פייבר לגורמי המאקרו ופוטנציאל שוק השירותים המקוונים מציבים את מניית פייבר בתור הזדמנות אטרקטיבית גם בשוק הסוער הנוכחי".

פייבר סיימה את 2019 עם הכנסות של 107 מיליון דולר, צמיחה של 41.8% לעומת שנה קודמת, וההפסד הנקי שלה המיוחס לבעלי המניות לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הצטמצם ב-5.2% ל-34.2 מיליון דולר.