סלקום וגולן טלקום הגישו בשבוע שעבר את בקשת המיזוג לרשות התחרות

השבוע צפויות החברות להגיש הבקשה למשרד התקשורת • העסקה ממשיכה כרגיל בשלב זה, וגם עסקת הוט פרטנר עדיין על השולחן לעת עתה

מנכ"ל סלקום אבי גבאי ומנכ"ל פלאפון גיל שרון / צילום: ליאור מזרחי, כדיה לוי; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
מנכ"ל סלקום אבי גבאי ומנכ"ל פלאפון גיל שרון / צילום: ליאור מזרחי, כדיה לוי; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

סלקום וגולן טלקום הגישו בשבוע שעבר את בקשת המיזוג ביניהן לרשות התחרות.

החברות צפויות להגיש השבוע את הבקשה גם למשרד התקשורת. כרגע העסקה נמשכת כרגיל והחברות עובדות על השלמת ההסכם המלא ביניהן. על-פי הערכות, בשלב הזה גם המגעים בין הוט לפרטנר נמשכים כרגיל, ולמרות הירידות בבורסה הצעת הוט לרכישת פרטנר עומדת על כנה.

בשבוע שעבר אמורות היו סלקום, גולן טלקום ואקספון (שלושתן שותפות ברשת סלקום), להגיש את התייחסותן להבהרות שביקש משרד התקשורת בסוגיית ההצעה המשותפת במסגרת מכרז הדור החמישי בסלולר. לגלובס נודע כי החברות לא הגיעו להבנות ביניהן, ולכן נאלצו להגיש בקשת דחייה למענה. משרד התקשורת הסכים לדחייה והעניק ארכה נוספת של שבוע ימים. החברות יידרשו למצוא פתרון לסוגיה בימים הקרובים או להמתין להתפתחויות מכיוון משרד התקשורת בנוגע לשאלה האם המכרז ממשיך להתנהל כרגיל.

החברות מגישות את ההצעה המשותפת כשלוש חברות נפרדות השותפות ברשת, אך לאור העובדה שסלקום וגולן עומדות לקראת מיזוג, מעוררת ההצעה המשותפת הרבה מאד בעיות שאותן מנסים לפתור כעת במתכונת כזו או אחרת.

מהדחייה בהגשת ההבהרות ייהנו גם הוט מובייל ופרטנר השותפות ברשת פרטנר. שתי החברות כאמור ממשיכות במו"מ בדבר הצעת הוט לרכוש את הוט בתמורה ל - 3.5 מיליארד שקל. ההצעה תקפה למרות המשבר העולמי בשווקים והצדדים ממשיכים לדון בה.