חברת המדיה TMF מוציאה 30% מהעובדים לחופשה ללא תשלום

בינתיים TMF היא חברת המדיה היחידה שנקטה צעד זה, אך על רקע התגברות ביטולי הקמפיינים וההערכה כי הצניחה בהיקפי הפרסום בצל משבר הקורונה רחוקה מלהסתיים, גוברות ההערכות כי חברות מדיה נוספות ומשרדי פרסום ייאלצו בקרוב לבצע צעדים דומים

גיא שמחון, מנכ"ל משותף בחברת המדיה TMF / צילום: איל יצהר
גיא שמחון, מנכ"ל משותף בחברת המדיה TMF / צילום: איל יצהר

סנונית ראשונה לצעדים בהם מתעתדים לנקוט בענף הפרסום בשל ההאטה הצפויה בענף בגלל משבר הקורונה? ל"גלובס" נודע כי הבוקר (א') התבשרו עובדי חברת המדיה TMF, הרוכשת את המדיה למשרדי הפרסום גיתם BBDO ויהושע TBWA, כי על רקע המצב בתחום המדיה, 30% מהם יוצאו לחופשה ללא תשלום.

גיא שמחון, מנכ"ל משותף ב-TMF, אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "עשינו התאמות של כוח-האדם ביחס לתקציבי המדיה, תוך שמירה על העובדים וללא פיטורים, תוך מתן מענה לכל צורכי הלקוחות בתקופה זאת".

בינתיים TMF היא חברת המדיה היחידה שנקטה צעד זה, אך על רקע התגברות ביטולי הקמפיינים וההערכה כי הצניחה בהיקפי הפרסום בצל משבר הקורונה עדיין רחוקה מלהסתיים, גוברות ההערכות כי חברות מדיה נוספות ומשרדי פרסום ייאלצו בקרוב לבצע צעדים דומים - להוציא עובדים לחל"ת, לבצע מהלכי פיטורים או לקצץ בשכר.

"אם המצב יימשך, זה יגיע לכולם", אומר שלא לייחוס בכיר בתעשייה. "מדובר במיליוני שקלים שכולם מפסידים, חשש אמיתי מלקוחות שיפשטו את הרגל, ולכן בשבועות הקרובים סביר שנראה מהלכים שמטרתם לצמצם את הנזק".