למרות הקורונה: כמות גדולה של נרשמים להגרלות מחיר למשתכן בצפון

על אף ההערכות שהקורונה תוריד את המוטיבציה של רוכשי דירות לממש אותה בימים הללו, כ-12 אלף נרשמו להגרלות בחיפה, בחצור הגלילית ובנוף הגליל - הרבה מעבר למצופה

חיפה / צילום: גיא נרדי
חיפה / צילום: גיא נרדי

הפתעה: על אף ההערכות שהקורונה תוריד את המוטיבציה של רוכשי דירות לממש אותה בימים הללו, כ-12 אלף נרשמו להגרלה ה-11 של מחיר למשתכן, שיוחדה לאזור הצפון, וכללה דירות בחיפה, בנוף הגליל ובחצור הגלילית.

ההגרלה, שעליה הכריזו מטה הדיור הלאומי באוצר ומשרד השיכון בחודש שעבר, הייתה מפתיעה והגיעה ללא הודעה מוקדמת. אולי נוכחו במשרד שהגרלה גדולה כלל ארצית, אינה אפשרית בתקופה הקרובה, וכי נותר להם מצבור גדול של דירות להגרלה באזור הצפון.

ההגרלה, שהתנהלה בצניעות יחסית להגרלות הקודמות הגדולות, כללה 662 דירות בחיפה, בשכונת נאות פרס שלב ב', ב-3 פרויקטים אותן יקימו קבוצת חנן מור וחברת רמי שבירו במחירים של 8,000-8,600 למ"ר. 170 דירות בנוף הגליל שיוקמו על ידי אמריקה ישראל להשקעות ומגדלים ב.ר. ייזום ובנייה, במחירים בסביבות 6,000 שקל למ"ר, ו-19 דירות בחצור הגלילית, שיוקמו על ידי חברת "בר הילי", לפי מחיר של כ-5,800 שקל למ"ר.

ביום חמישי האחרון בחצות הסתיימה ההגרלה, ונתוני ההרשמה אליה הצליחו להפתיע:

11,889 משקי בית נרשמו להגרלות, מהם 7,623 לדירות בחיפה, 3,660 לפרויקטים בנוף הגליל ו-606 לפרויקט בחצור הגלילית. מדובר בנתונים מרשימים, שכן להגרלות גדולות שהתקיימו מיולי 2018, ואשר כללו 3,000-6,600 יחידות דיור מכל רחבי הארץ - נרשמו 17-24 אלף משקי בית. הנתונים מרשימים במיוחד, משום שההגרלות כוללות מקומות שאינם נמנים על אזורי הביקוש בארץ.

מה שהופך אותם למעניינים אף יותר הוא עיתוי ההרשמה להגרלות - השבועות שבהם הקורונה עברה מהר מאוד מסטטוס של מידע לא מעניין על בעיות בחו"ל, למגיפה שתוקפת את המדינה. ההערכות הן, שבתקופה כזו פעילות הנדל"ן תקטן מאוד, גם אם מדובר במשהו שאינו מחייב, כמו רישום להגרלות מחיר למשתכן.

כמובן שנתוני ההגרלה אינם יכולים להוות אינדיקציה מהימנה לפעילות של השוק, ואולם נתוני אמת על התנהלותו נקבל רק בעוד כחודשיים.