כחול לבן דורשים לאפשר עבודה תקינה של משכן הכנסת

לדברי כחול לבן, קיימת חובה שהכנסת תמלא את תפקיד הפיקוח על התנהלות הרשות המבצעת "לבטח במסגרת ועדות הכנסת השונות, והן לגבי חקיקה נדרשת וקבלת החלטות אחרות"

הערכות הכנסת לקראת השבעת הכנסת ה-23 (מחר) / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
הערכות הכנסת לקראת השבעת הכנסת ה-23 (מחר) / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאור המצב והמלצות משרד הבריאות שלא לקיים פגישות של יותר מ-10 אנשים, פנו היום בסיעת כחול לבן ליו"ר הכנסת, שר הבריאות, היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי לכנסת ודרשו לאפשר עבודה תקינה של משכן הכנסת.

"חשיבותו של הפיקוח הפרלמנטרי מהווה את אחד ממטרותיו העיקריות של הפרלמנט בשיטת המשטר הנהוגה אצלנו, דווקא בימי משבר אלו כאשר סדרי החיים התקינים והרגילים במדינה משתבשים, וכאשר נדרשים צעדים חריגים, בין היתר גם מכוח תקנות לשעת חירום, המשבשות סדרי חיים, מתחזקת חשיבותה הרבה של עבודת הפיקוח הפרלמנטרית על ידי הכנסת", נאמר במכתב הפנייה.

בכחול לבן מציינים שפגיעה בעבודת הכנסת משמעה פגיעה קשה בשיטת הממשל. לדבריהם, קיימת חובה שהכנסת תמלא את תפקיד הפיקוח על התנהלות הרשות המבצעת "לבטח במסגרת ועדות הכנסת השונות, והן לגבי חקיקה נדרשת וקבלת החלטות אחרות".

דרישת כחול לבן היא להחרגת עבודת הכנסת מהוראות משרד הבריאות, תוך נקיטת אמצעי זהירות מיוחדים.

ברקע עומד חשש בכחול לבן שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתכוון לבלום בדרכים שונות את הקמת הועדות, כפי שעשה בנוגע להקמת ועדת הכנסת במהלך הכנסת ה-22. בנוסף אדלשטיין הודיע יותר מוקדם בצורה מפתיעה שהוא לא יאפשר את ההצבעה על זהות יו״ר הכנסת בישיבת השבעת הכנסת וזאת על אף שרוב הח"כים (61) דורשים זאת.