"אם היו אומרים לי שהמשבר יעלה 50 מיליארד שקל וזהו, הייתי אומר יאללה בסדר"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון, בראיון לגל"צ: "אם נגיע למצב של משק לשעת חירום, אז 50 מיליארד שקל יהיו הערכת חסר של העלות" • "האוצר החליט שהוא הולך לכנסת לבקש תקציב נוסף; עוד שבוע או עוד שבועיים יגדילו את הסיוע, וברור שנגדיל את הגירעון"

פרופ’ אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה / צילום: יונתן בלום, גלובס
פרופ’ אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה / צילום: יונתן בלום, גלובס

"אם היום היו אומרים לי שמשבר הקורונה יעלה למשק 50 מיליארד שקל וזהו, הייתי אומר יאללה בסדר" - כך אמר היום (ב') יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון, בראיון לגלי צה"ל.

לדבריו, "אני מעריך שבימים הקרובים לא נגיע למה שקוראים 'משק לשעת חירום'. זו הייתה החלטה של ראש הממשלה, ובינתיים אנחנו לא שם. אם זה יקרה, אז 50 מיליארד שקל יהיו הערכת חסר של העלות".

שמחון אמר כי "האוצר החליט שהוא הולך לכנסת לבקש תקציב נוסף. דיברנו על זה לפני עשרה ימים, והם קצת חששו. עכשיו שר האוצר החליט שהוא הולך עם זה. עוד שבוע או עוד שבועיים יגדילו את הסיוע. ברור שנגדיל את הגירעון ובצורה משמעותית. יש היום פגישה אצל ראש הממשלה, שבה נסקור את הצעדים הבאים. אנחנו מביאים לו חבילת צעדים שגיבשנו, והוא יצטרך להחליט מה מהצעדים לאמץ - זה קשה מאוד".

שמחון הוסיף כי הפגיעה בעובדים במשק בעקבות המשבר תתמקד בעצמאים. לדבריו, "לשכירים יש לנו רשת ביטחון. העצמאים יפסידו לא בגלל שהם התנהגו לא בסדר, הם היו בסדר גמור. האוצר הבטיח שייתן סכום מסוים לעצמאים, בין 4,000 ל-7,000 שקל. זה כמובן סכום קטן מאוד, אנחנו צריכים לחשוב מה עוד אנחנו עושים".