חברת החשמל תקדים תשלומים לספקים בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל

בין הספקים שיקבלו תשלום מיידי: קבלני תשתיות, יצרני ציוד קריטי לרשת החשמל, קבלני ניקיון ושמירה וכן ספקים נוספים בדגש על עסקים קטנים ובינוניים • יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל: "המהלך - הצלת נפשות מיידית"

יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל / צילום: יוסי וייס, חברת החשמל
יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל / צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

חברת החשמל הודיעה הבוקר (ב') כי תקדים תשלומים לעשרות ספקים בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל. ההחלטה על הקדמת התשלום התקבלה בעקבות המלצת צוות ייעודי שהוקם על רקע משבר הקורונה ובעקבות פגישה בין יו"ר החברה, יפתח רון-טל, ויו"ר התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר.

ספקים ובהם עסקים קטנים ובינוניים, אשר הגישו חשבוניות לתשלום בגין שירותים ומוצרים שסופקו לחברת החשמל, ייהנו מתשלום מיידי במזומן, במקום תנאי התשלום הקבועים בחוזה.

מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, מסר כי "הספקים שלנו הם השותפים שלנו. שותפים לדרך, להצלחה וליציבות של החברה. הקדמת התשלום תספק ביטחון להמשך רציפות תפעולית של שני הצדדים".

יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, מסר כי "מדובר במהלך שהינו הצלת נפשות מיידית". לדבריו, "אחריות לאומית היא היסוד של חברת החשמל. בעת חירום כזו אנחנו מרגישים חובה להירתם ולסייע לעסקים שקשה להם יותר".

בין הספקים שיקבלו תשלום מיידי: קבלני תשתיות, יצרני ציוד קריטי לרשת החשמל, קבלני ניקיון ושמירה וכן ספקים נוספים בדגש על עסקים קטנים ובינוניים.

בעקבות הודעת חברת החשמל על קידום תשלומים לספקים בכ-100 מיליון שקל אמר נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "אני מודה ליו"ר חברת החשמל, אלוף (מיל') יפתח רון-טל, על הפעילות המהירה למען התעשייה הישראלית שנמצאת באחד המשברים הקשים בתולדותיה. אני מקווה שחברות נוספות בתחום האנרגיה ובמשק בכלל ילכו בעקבות חברת החשמל ויציעו הקלות משמעותיות למפעלים שמלווים אותם. אנו נמצאים בשעה מאתגרת וקשה, ורק ביחד נצליח לעבור אותה בהצלחה".