ריאנאייר מודיעה: לא מן הנמנע שכל צי המטוסים של החברה יקורקע

בשלב זה מודיעה חברת התעופה כי היא נוקטת מהלכי התייעלות, לרבות קיצוץ בהוצאות ושיפור תזרים המזומנים • ההתייעלות כוללת הקפאת גיוסים ותוכנית פרישה מרצון לעובדים • במקביל ריאנאייר מקצצת במשרות של עובדים

צי המטוסים של ריאנאייר מושבת בצל התפשטות הקורונה / צילום: רויטרס
צי המטוסים של ריאנאייר מושבת בצל התפשטות הקורונה / צילום: רויטרס

"רוב הצי של החברה מקורקע בעקבות סגירת השמים על-ידי עוד ועוד מדינות", כך מודיעה היום (ב') חברת התעופה ריאנאייר, כשהיא מונה הגבלות תעופה בשורה של מדינות, בהן מלטה, הונגריה, צ'כיה, סלובקיה, אוסטריה יוון, מרוקו, ספרד, פולין, נורבגיה, פורטוגל ודנמרק. ריאנאייר מודיעה כי נכון לחודשים אפריל ומאי היא מעריכה כי שיעור התפוסה במטוסיה ינצח בכ-80%, כאשר לא מן הנמנע כי החברה תיאלץ לקרקע את כל צי המטוסים שלה.

בשלב זה מודיעה ריאנאייר כי היא נוקטת מהלכי התייעלות, לרבות קיצוץ בהוצאות ושיפור תזרים המזומנים. ההתייעלות כוללת הקפאת גיוסים ותוכנית פרישה מרצון לעובדים. במקביל ריאנאייר מקצצת במשרות של עובדים. "אנחנו נמצאים בקשר עם כל האיגודים שלנו באירופה בכדי להתמודד עם האירוע העוצמתי ויוצא הדופן שפקד את הענף, עם היקף ההשלכות שלו ומשך הזמן שהן יימשכו. בנקודת הזמן הנוכחית קשה לקבוע".

ריאנאייר מציינת כי היא חברה יציבה עם נזילות תזרימית והיקף מזומנים של יותר מ-4 מיליארד אירו. מטרת החברה היא להשלים, עד כמה שניתן בהתאם למדיניות של המדינות השונות, את לו"ז הטיסות לשבוע הקרוב ולאפשר לאזרחים לשוב למדינות שלהן למרות המגבלות השונות.

החברה מדווחת על ירידה בהיקף ההזמנות בשבועיים האחרונים במגמה שתלך ותעמיק בעתיד הנראה לעין. צי המטוסים של ריאנאייר מונה יותר מ-450 מטוסים.

ריאנאייר נוסדה באירלנד ב-1985, ובפרק זמן קצר היא צמחה לאחת מחברות התעופה הגדולות באירופה.