נתב"ג בשפל: רק 34 חברות תעופה עדיין טסות לישראל

בימים תקינים עובדים בנמל התעופה 140 חברות תעופה • רשות שדות התעופה הוציאה 2,000 עובדים נוספים לחופשה ללא תשלום

נתב"ג ריק מנוסעים / צילום: RAMI AMICHAY, רויטרס
נתב"ג ריק מנוסעים / צילום: RAMI AMICHAY, רויטרס

הסרטון שהופץ הבוקר (ב') ובו משפחת ברווזים חמודה חוצה להנאתה את נתיבי ההמראות והנחיתות השוממים בנתב"ג, משקף את השפל שאליו הגיע שדה התעופה הבינלאומי של ישראל בעקבות משבר הקורונה. מ-140 חברות תעופה שפעלו בו, נותרו רק 34. בנוסף, כל חנויות הדיוטי פרי סגורות לפי הנחיות המדינה.

ברשת שדות התעופה ממשיכים לנקוט צעדים לחיסכון בעלויות: באופן מיידי יוצאו עוד 2,000 עובדים לחל"ת בנוסף לאלפים שכבר הוצאו. עובדי היום יוצאו לחופשה מיום ראשון 15 במרץ עד לאחר הפסח ב-19 באפריל. במקביל, בוטלו השעות הנוספות, המנהלים יקצצו 10% בשכרם, והופסקו כל קורסי ההכשרה.

נזכיר כי מוקדם יותר עבר נתב"ג לפעול באמצעות שתי זרועות בלבד בטרמינל 3. חנויות הדיוטי פרי, שנסגרו לאחרונה, מסבות אובדן הכנסות ישירות של יותר מ-200 מיליון שקל מפעילות הזכיינים ופגיעה של כמיליארד שקל בהכנסות העקיפות (אחוזים ממחזורים).

עוד מדווחים ברש"ת על ירידה של 60% בפעילות הצפויה לחודש מרץ - ירידה זו תעמיק לקראת סוף החודש, היות שרק בתחילת השבוע נכנסה אל על ללו"ז מאוד מצומצם הכולל טיסות לשישה יעדים בלבד.

לפי הערכות, מאז אמצע חודש פברואר ועד סוף חודש מרץ מספר הטיסות המבוטלות יגיע ל-6,500, ומספר הנוסעים ירד בכמיליון וחצי. התפוסה במטוסים ירדה מכ-80% ל-40%. לשם המחשה - בתכנון המקורי, עוד לפני שהקורונה נכנס לחיינו בסערה, חודש מרץ 2020 אמור היה לכלול 11.5 אלף טיסות. יותר ממחצית בוטלו.