בשורות טובות בעת משבר: אמזון תגייס 100 אלף עובדים נוספים בארה"ב ותיתן העלאה בשכר

הגיוס של ענקית הקמעונאות מגיע לאור הצפי לעלייה בביקוש להזמנות באינטרנט בעקבות התפשטות הנגיף • אמזון אחראית כיום על כ-39% מנתח שוק האי-קומרס בארה"ב

ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון / צילום: רויטרס
ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון / צילום: רויטרס

אמזון מתכננת להעסיק עוד 100 אלף עובדים בארה"ב, כך לפי דובר החברה בדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל". ההודעה מגיעה לאור הגידול בדרישה להזמנות באינטרנט שצמחו בשבועות האחרונים בגלל התפשטות נגיף הקורונה בארה"ב. 

ענקית הקמעונאות מתכננת לגייס את העובדים החדשים כדי לתגבר את צוותי המשלוחים של החברה. בנוסף, בעוד שרבים במשק האמריקאי צפויים לאבד את מקום עבודתם בגלל קצב ההתפשטות המדאיג של הנגיף שמביא לקריסה של ענפים רבים בכלכלה האמריקאית, צוותי האונליין של החברה צפויים ליהנות דווקא מהטבה בשכרם - תוספת של 2 דולר החל מחודש אפריל עבור עובדי החברה בקנדה וארה"ב ותוספת של 2 ליש"ט עבור עובדי החברה בבריטניה. נכון לעכשיו אמזון משלמת 15 דולר לשעה לעובדים שעוסקים במשלחי היד הנ"ל. 

עם התפשטות נגיף הקורונה ברחבי ארה"ב ולאור אימוץ פרטיקולרי של מדינות ברחבי הרפובליקה האוסרות התקהלויות, יותר ויותר צרכנים קונים יותר באינטרנט. לפיכך לאמזון, האחראית כיום על כ-39% מנתח שוק האי-קומרס בארה"ב אינטרס להיות ערוכה לביקוש להזמנות באונליין שרק ילך ויעלה. נזכיר כי לאמזון בעלות על רשת הסופרים היוקרתית Whole Foods, אותה רכשה תמורת 13.7 מיליארד דולר לפני קצת פחות משלוש שנים. בנוסף, הנשיא ציין את ענקית הקמעונאות במסגרת נאומו האחרון לאומה שנערך בשבת.