הקורונה מגיעה לעובדי בנק לאומי: לאחר אזהרת הרווח, המענק השנתי יקוצץ בחצי

המנכ"ל בהודעה לעובדים: "ההחלטה גורפת ומתייחסת לחברי ההנהלה, פורום ה-100 ולכל העובדים" • "בסוף 2020, בהתאם למצב העסקי, נבחן תוך התייעצות עם ארגון העובדים את חלוקת החלק שאותו החלטנו להקפיא"

לאחר שחברות רבות בשוק הוציאו עשרות אלפי עובדים לחל"ת בשל העצירה הפתאומית בפעילות העסקית בשל התפרצות וירוס הקורונה, ובצל הירידות החדות בשוקי ההון והצפי לעלייה בחובות בעייתיים, בנק לאומי  יצא היום בצעד שמבשר על היערכות לימים קשים בהרבה. בהודעה ששלח היום מנכ"ל הבנק, חנן פרידמן, לכלל עובדי הבנק, בהמשך לאזהרת הרווח שפורסמה אתמול, נכתב כי המענק השנתי לעובדים יצטמק במחצית.

פרידמן כתב על "ההבנה שעלינו לבצע התאמות ושינויים הכרחיים לטובת שמירה על בריאותנו ועל הרציפות העסקית שלנו ושל לקוחותינו", תוך שהוסיף כי "גם אנו בלאומי, בדומה לבנקים אחרים בעולם, כבר חווים את השפעות המשבר".

הוא המשיך באומרו, כי "בשלב זה אין ביכולתנו להעריך באופן ודאי את השפעת מגפת הקורונה על הבנק, בין היתר לאור התנודתיות החריפה בשוקי ההון, חוסר הוודאות בדבר משכה של מגפת הקורונה, עוצמתה והשפעותיה על המשק הישראלי והגלובלי, ולצעדים נוספים שיינקטו על-ידי הממשלות והבנקים המרכזיים. על כן הוצאנו אתמול הודעה למשקיעים על אזהרת רווח".

על כן, כותב מנכ"ל לאומי לעובדיו, לאור הנסיבות כאמור "החלטנו בהנהלת לאומי, בתיאום ובהסכמה של ארגון העובדים מתוך אחריות הנדרשת מכולנו יחד, כי סך המענק שיחולק יהיה חצי מהמתוכנן. ההחלטה גורפת ומתייחסת לחברי ההנהלה, פורום ה-100 ולכל העובדים, כולנו נקבל מחצית מהמענק המתוכנן", כתב פרידמן. את הוועד של עובדי הבנק מובילה מירי רובינו.

עוד הוא הוסיף, כי "אנו מאמינים שסולידריות הינה מרכיב מהותי בהתמודדות של כולנו בעת משבר, ולכן נענינו לבקשת ארגון העובדים שהמענק לעובדים יחולק באופן אחיד וכל העובדים הזכאים יקבלו מענק בגובה של משכורת אחת".

הוא נתן פתח לחלוקה עתידית של יתרת המענק, שלא תחולק עתה: "בסוף שנת 2020 בהתאם למצב העסקי, נבחן בהנהלת לאומי ובדירקטוריון, תוך התייעצות עם ארגון העובדים, את חלוקת החלק שאותו החלטנו להקפיא בעת הזו".