מנכ"ל בבידוד: מהגיבוש בלפלנד לבידוד בשוהם

וגם: מייק תמן מונה לתפקיד מנכ"ל הסטראט-אפ הישראלי UBQ וטיפ תחת משבר • השיחה

סימון עובדיה / צילום: חזי מתן
סימון עובדיה / צילום: חזי מתן

סימן עובדיה, מנכ"ל קרוז תור, מספר על איך מנהלים חברה בענף במשבר, כשהמנכ"ל נמצא בבידוד: "אני נמצא בבידוד מיום חמישי, מייד אחרי שחזרתי עם שלושת הבנים שלי מנסיעת גיבוש בלפלנד. הבידוד נעשה בבית שלנו בשוהם - אני ושלושת הבנים כאן, אבל אשתי שלא נדרשה לבידוד כיוון שלא הצטרפה אלינו לנסיעה, לא איתנו. שכרנו יחידת דיור קרובה אלינו. ועוד לא לפני שחזרנו היא הכינה לנו אספקת אוכל. גם עכשיו, אם חסר משהו היא דואגת להשאיר לנו אותו בגינה".

איך אתה מעביר את הזמן?

"את מרבית זמני אני מבלה כרגע בטיפול בנושאים בוערים בעבודה דרך חמ"ל שפתחתי מתוך הבית. ניהול העסק בימים טרופים אלה קצת מורכב, אך בימינו ניתן לעשות הכל בשלט רחוק. אני נותן מענה מדי יום ללקוחות שפונים אלי ולצוות העובדים המסור שלי. בשאר זמני הפנוי אני מבלה יחד עם הבנים או אפילו בעבודה בגינה".

יש גם יתרונות למצב?

"ביום רגיל לא יוצא לי כמעט לראות את הילדים כל היום, כמו שיוצא עכשיו. בכל הקשור לעבודה - השהות בבידוד נותנת לי את ההזדמנות לחשוב על פרויקטים חדשים ומעניינים לביצוע כשיעבור המשבר. אנחנו עוברים תקופה לא קלה בכלל, אך בראש ובראשונה חשוב שנישאר אופטימיים, ניקח את הכול בפרופורציות, נישמע להוראות ואני מאמין שנעבור את המשבר הזה בהצלחה ונחזור בקרוב לשגרת חיים".

מצנח הזהב:

מייק תמן מונה לתפקיד מנכ"ל הסטראט-אפ הישראלי UBQ, הממוקם בקיבוץ צאלים ומייצר תחליף פלסטיק אקולוגי מחומרי פסולת ביתית. תמן שימש במשך 11 שנים כמנכ"ל חברת מוצרי הבנייה Owens Corning. חברת UBQ הוקמה בשנת 2012 על ידי יהודה פרל וג'אק (טאטו) ביג'יו ששימש עד עתה כמנכ"ל. תמן יחליפו בתפקיד, וביג'יו ישמש כמנכ"ל UBQ ישראל, האחראי על פיתוח הטכנולוגיה וקידום הפעילות האזורית במזרח התיכון, אפריקה ואירופה. תמן ינהל את החברה בארה"ב ויעסוק בבניית צוות בינלאומי במיקוד על צפון אמריקה שבה צופה החברה את עיקר הצמיחה בשנים הבאות. פעילות המו"פ של החברה תישאר בארץ בקיבוץ צאלים.

יהודה (יודקה) שגב מצטרף כדירקטור לחברת קאנומד העוסקת בגידול, שיווק והפצת קנאביס. החברה, אשר השלימה לאחרונה את מיזוגה עם חברת אי.יו.ביופארם, נמצאת בבעלות בעלי השליטה מנור וכפיר גינדי ובידי בעלי מניות המיעוט עוה"ד חגית ויינשטוק ודודו זהבי. אלוף (במיל') שגב שירת בצה"ל במשך כ-30 שנה בתפקידי פיקוד וניהול, כאשר תפקידו האחרון שימש ראש אגף כוח אדם צה"ל. לאחר שחרורו כיהן כמנכ"ל התאחדות התעשיינים, מנכ"ל התאחדות הקבלנים והבונים, וניהל חברת שיווק והפצת מוצרים פרא-רפואיים ומוצרי צריכה. כיום מכהן שגב כיו"ר חברת התשתיות הציבורית שפיר.

חדשות טובות: 

חברת נייס מעניקה למשך 45 יום חבילה לתמיכה בארגונים בתקופה מורכבת זו, בה הם מתמודדים עם משבר הקורונה. הפתרון של נייס מבוסס ענן ומאפשר לארגונים לעבוד מהבית תוך עד 48 שעות.

 

אזור התעשייה - טיפ תחת משבר: לשמור על שגרה ושירה

סטלה קריוף, מנכ"לית שוק ישראל בסודהסטרים: "בחברה נערכנו עד כמה שניתן לעבודה מרחוק. כל נציגי השירות ועובדי השטח שלנו הודרכו כיצד להתמגן כראוי. סודהסטרים עוסקת בשיווק מוצרים רלוונטיים לתקופה ומתאימים לשהות ממושכת בבית, ולכן חשוב לנו לנסות לשמור על שגרת העבודה באופן מיטבי. אני מאמינה שהכוח של עבודת צוות הוא לשמור על איחוד ולשתף עד כמה שניתן. אני מפצירה בעובדים לפנות אליי או למנהלים הישירים שלהם בכל עת ובכל סוגייה; אני מדגישה בפניהם שהכי חשוב שישמרו על עצמם ועל יקיריהם - זה הערך החשוב ביותר. 

"הטיפ שלי הוא שכדאי לנסות ככל שניתן לשמור על השגרה, על אף הקושי הגדול, ולקיים מדי בוקר שיחה עם כל מנהלי הצוותים והחברים לעבודה. יש לשמור על קיום פגישות באופן מקוון עם ספקים או לקוחות וגם - לא להיות מחוברים לתקשורת כל הזמן. אני חלק מהרכב מוזיקלי שנקרא "אנדר קברס". לצערי, אנחנו לא יכולים לקיים הופעות בימים אלה, אבל מאוד חשוב לנו להמשיך להיפגש, לעשות חזרות ולשמור מרחק. בכלל, אני מאוד אוהבת לשיר וזה גם אחד מאמצעי ההרגעה והבידור שלי בבית עם המשפחה ושלושת ילדיי. אני עדין מקפידה להמשיך לעשות ספורט לפחות פעמיים בשבוע. מעל הכל, חשוב בעיניי לנסות לשמור על חוש ההומור - זה מחזק ומעודד".