מי המפרסמים שמעדיפים את גוגל על האתרים הישראלים בשעת משבר?

אתמול חשף "גלובס" כי מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית, בועז סטמבלר, הנחה את עובדי המשרד לתעדף את הפרסום באתרים הישראלים - אך לפחות בשלב הזה לא כל המפרסמים נוהגים כך

גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה / צילום: תמר מצפי
גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה / צילום: תמר מצפי

אתמול (ג') חשף "גלובס" כי מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית, בועז סטמבלר, הנחה את עובדי המשרד לתעדף את הפרסום באתרים הישראלים, זאת למרות שבימים שבשגרה לפ"מ היא אחת המפרסמות הגדולות ביותר בגוגל, ולשם מופנה רוב תקציב הפרסום הדיגיטלי שלה.

סולידריות ותמיכה בתעשייה המקומית היא אולי צו השעה לאור משבר הקורונה, אך לפחות בשלב הזה לא כל המפרסמים נוהגים כך, וחלקם ממשיכים להעביר תקציבים דיגיטליים ליוטיוב ונמנעים גם כעת מפרסום באתרים הישראלים. בין המפרסמים שממשיכים לפרסם כעת אך לא מפרסמים באתרים המקומיים נמנים חברות הביטוח AIG, ביטוח ישיר והפניקס, חברות כרטיסי האשראי MAX ולאומי קארד וכן החברות שטראוס, קיה וסנסודיין.

פרסום וידאו ממילא איננו כלי פרסום למכירה מיידית. עבור חלק מהחברות פרסום הווידאו ביוטיוב יושב בתוך פאנל של רכישה, ופאנל הרכישה מתבצע כולו במערכות של גוגל. אבל להתעקש להמשיך רק עם זה כעת זה להשתעבד למספרים במקום להפעיל היגיון בריא. באתרים הישראלים הטראפיק נוסק בימים האלה, כולם מחוברים וצורכים חדשות, ולכן זאת הסחורה הכי ודאית. אין חלמאות יותר גדולה יותר מאשר לא לפרסם כעת בארטימדיה ובאתרים הישראלים.

גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה, מסר בתגובה: "ארטימדיה מיום היווסדה פועלת לייצר אלטרנטיבה ראויה לפרסום בגוגל ובפייסבוק. השקענו עשרות רבות של מיליונים בטכנולוגיה ובכלי פרסום שייתנו מענה לכל צורכי המפרסמים ויאפשרו לאתרי התוכן המקומיים מודל עסקי שמחזיר את כספי הפרסום שאבדו לטובת גוגל ופייסבוק. ראוי שבשעה קשה זו לכלל המשק, המפרסמים המקומיים ייקחו דוגמה מלפ"מ ויעדיפו פלטפורמות מקומות דוגמת ארטימדיה, כמו גם פרסום ישיר באמצעות יתר כלי הפרסום שאתרי התוכן המקומיים מציעים".