שר התקשורת אמסלם מקצה תדרים לשימוש חברות שיידרשו לכך

כפי שנחשף ב"גלובס", שר התקשורת החליט להקצות תדרים לזמן מוגבל לשם שיפור וטיוב רשתות הסלולר • בנוסף הוא החליט על הקפאת ניידות המספרים לתקופה של שבועיים ועל הקפאת מחירי חבילות הסלולר

שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

שר התקשורת דוד אמסלם החליט על שורה של הקלות לחברות התקשורת בעקבות משבר הקורונה. כפי שפורסם היום באתר "גלובס", השר החליט להקצות תדרים לחברות הסלולרי לזמן מוגבל לשם שיפור וטיוב רשתות הסלולר.

כמו כן החליט אמסלם להקל על החברות במוקדי התמיכה הטכנית, אך לא הקל בסוגיית חובת המענה הקבועה שעומדת על 6 דקות. על-מנת לאפשר עמידה בהוראות משרד הבריאות מחד ומיקוד בנושאים הטכניים, בשאר המוקדים של חברות הסלולר יצומצמו שעות הפעילות ל-8 שעות ביממה, וזמן מתן המענה המרבי יעלה ל-12 דקות.

כמו כן, השר הנחה על הקפאת מחיר חבילות הסלולר. מחיר החבילה שנרכשה על-ידי הלקוח יישמר לכל אורך תוקפה של ההחלטה (עד שתתקבל החלטה חדשה בעניין). הנחיה זו תקפה גם ללקוח שרכש חבילה שמחירה אמור להשתנות בתום תקופה מסוימת. 

בסוגיית ניידות המספרים החליט אמסלם להקפיא את יכולת הלקוחות לבצע מעבר בין חברות הסלולר החל מיום ראשון הקאוב (22 במרץ) למשך שבועיים. המהלך יאפשר לחברות לרכז מאמץ בתחום הכשירות הטכנית, יאפשר צמצום כוח-אדם שבשגרה מופנה לגיוס ושימור לקוחות, וכן בטווח הנראה לעין ייתן ודאות פיננסית מסוימת לחברות.

כמו כן ובמקביל, ועדת מכרז הדור החמישי בסלולר החליטה על דחיית המועד האחרון להגשת ההצעות המשותפות ל-22 באפריל 2020.

שר התקשורת אמסלם מסר: "ענף התקשורת הוא משק חיוני בכל תרחיש חירום, וביתר שאת במצב בו אנו מצויים, אנחנו כאן בכדי לוודא שהחברות ממשיכות במתן השירותים הקריטיים, ושהמערכות והרשתות יציבות לאורך זמן ועומדות בעומסים. אני מודה לעובדי משרד התקשורת ולחברות התקשורת על ריכוז המאמץ בימים האחרונים. בימים האחרונים נפגשתי עם מנכ"לי החברות העיקריות, וכולנו תקווה שנעבור את האתגרים העומדים לפתחנו באופן מיטבי ומוצלח".