אחרי מילים באים המעשים: קשת 12 בצעדים נוספים לנוכח משבר הקורנה

בקשת יבצעו קיצוץ רוחבי של 15% בכוח-אדם, כולל קיצוצי שכר וימי חל"ת • הקיצוץ יתייחס לכל עובדי קשת, לרבות טאלנטים • גם בכירי החברה יספגו קיצוצי שכר בדרגה גבוהה

מנכ"ל קשת, אבי ניר / צילום: רונן אקרמן
מנכ"ל קשת, אבי ניר / צילום: רונן אקרמן

אחרי מילים באים המעשים: שעות ספורות לאחר שמנכ"לי קשת 12 ורשת 13 התריעו בפני שר התקשורת דוד אמסלם על המצב הכלכלי החמור אליו נקלעו הערוצים בעקבות משבר הקורונה, מודיעה כעת קשת על מספר מהלכים נוספים שנועדו לסייע לה להתמודד עם התקופה הקשה.

בקשת יבצעו קיצוץ רוחבי של 15% בכל הקשור בכוח-אדם המורכב מקיצוץ שכר וימי חל"ת. הקיצוץ יתייחס לכל עובדי קשת, לרבות טאלנטים. בכירי החברה, בדרגת סמנכ"לים, יספגו קיצוץ גבוה יותר, ודרגת קיצוץ גבוהה יותר יספוג מנכ"ל החברה אבי ניר.

בנוסף מודיעה קשת על קיצוץ של 15% בהפקות והקפאת תוכניות, זאת בהמשך לעצירת הפקות כמו "נינג'ה ישראל", "מאסטר שף", "אנשים" ועוד. בנוסף יוקפאו כל תקציבי ההוצאות השוטפות.

בקשת מבהירים כי עם זאת ולאור העובדה שמדובר במשבר מתגלגל, בחברה לא יכולים להבטיח שלא יינקטו צעדים נוספים עם התפתחות המשבר והמציאות הכלכלית שהוא מביא עמה.

ערוצי הטלוויזיה מתמודדים בימים אלה עם מצב אבסורדי שבו בגלל המשבר, החרדה של האנשים והעובדה שאינם יכולים להסתובב בחוץ, נרשם רייטינג כמעט חסר תקדים בצפייה בטלוויזיה - בעיקר בקשת 12.

רייטינג הוא הבסיס המסחרי למודל התשלום בטלוויזיה, אך הערוצים אינם יכולים לתרגם אותו בימים אלה לכסף, כיוון שאי-הוודאות גרמה למפרסמים רבים לעצור את הפרסום או לבטל מהלכים מתוכננים דווקא בתקופה שאמורה הייתה להיות של ביקוש שיא. במקביל גדלו מאוד ההוצאות השוטפות של הערוצים וחברות החדשות שלהן בשל הצורך לסקר באופן שוטף את האירועים.

משבר הקורונה הוא חמור בפני עצמו, אך הוא מתווסף לשלוש מערכות בחירות שהתקיימו השנה, מתוכן שתי מערכות בחירות לא מתוכננות, שמהוות גם הן עול תקציבי גדול על הערוצים.