בפעם השנייה בתוך חודש: אלקטרה צריכה בוחנת לייקר מחירים

כך עולה ממחירון שנשלח לרשתות השיווק והגיע לידי "גלובס" • בחברה טוענים כי זהו מסמך פנימי לצורכי החברה, שהוחלט לפי שעה שלא להוציאו לפועל

אלקטרה צריכה בוחנת לייקר את המזגנים שלה בפעם בשנייה בתוך חודש. כך עולה ממחירון שנשלח לרשתות שיווק והגיע לידי "גלובס". המחירון, שמציג מחירים חדשים לחודש מרץ, מבטא עליית מחיר שנעה בין 3% ל-5%.

בסביבת החברה נטען כי מדובר במחירון שטרם נכנס לתוקף, וכי זהו מסמך פנימי לצורכי החברה שהוחלט לפי שעה שלא להוציאו לפועל. מאלקטרה מיזוג אוויר נמסר בתגובה לפניית "גלובס": "חברת אלקטרה לא הפעילה את המחירון החדש ונכון לעכשיו לא יועלו מחירים".

המחירון הזה הגיע לרשתות חודש לאחר עליית מחיר קודמת עליה הודיעה החברה. בחודש שעבר פרסמה אלקטרה צריכה מכתב עליו חתום מנהל פעילות מיזוג האוויר של אלקטרה, משה ארדר, במסגרתו הודיעה לרשתות השיווק על עליית מחיר בשיעור של 3% אשר נכנסה לתוקף ב-14 בפברואר.

באותו מכתב עדכנה החברה כי "התפרצות נגיף הקורונה בסין גרמה לנזקים כבדים ולהשלכות כבדות נגזרות אשר משפיעות על כלל שרשרת האספקה הנוגעת ליבוא מזגני אלקטרה בפרט ולכלל היצוא מסין". אז טענו באלקטרה כי "העדכון, בשיעור של 2%-3% לקמעונאי, חל על מספר דגמים מועט, והוא נובע משינוי בעליות חומרי הגלם וכוח האדם ".

מיד לאחר ההודעה של אלקטרה צריכה בחודש פברואר, מספר חברות נוספות בתחום מוצרי החשמל ומיזוג האוויר הודיעו על העלאת מחירים, ביניהן טורנדו, ברימאג וניופאן.

מוקדם יותר השבוע עדכנה אלקטרה צריכה כי מנכ"ל רשת מחסני חשמל, יורם בדש, הצהיר כי הרשת תספוג את עליית שערי היורו והדולר ולא תעלה את מחיריהם של מוצרי החשמל שלה עד אחרי חג הפסח.

לדבריו, "מאז משבר הקורונה שפרץ בתחילת מרץ, זינקו שערי הדולר והיורו בלמעלה מ-10% ויש לכך השפעה מהותית על עלות המוצרים שנכנסים עכשיו למלאי ,ועל אלה שכבר נכנסו למלאי וטרם שולמה תמורתם המלאה".

עוד מסר בהודעה לתקשורת כי "לאור המצב ומתוך אחריות לקהל לקוחותינו קיבלנו החלטה מושכלת, בשיתוף עם הספקים, להקפיא עד חג הפסח את מחיריהם של מרבית מוצרי החשמל ברשת לרבות המוצרים החיוניים ולספוג את העלייה בשערי המטבע".