הממשלה אישרה תקנות לשעת חירום המגבילות את מספר העובדים במקום העבודה

מספר העובדים יצומצם ל-30% במגזר העסקי והציבורי • זאת, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון • ומה לגבי גופים שאינם ציבוריים?

שי באב"ד/ תצלום: ליאור מזרחי
שי באב"ד/ תצלום: ליאור מזרחי

הממשלה אישרה תקנות לשעת חירום המגבילות את מספר העובדים במקום העבודה: התקנות קובעות כי מספר העובדים יצומצם ל-30% במגזר העסקי והציבורי. עם זאת, משרד האוצר מבקש להדגיש כי עסקים יוכלו להישאר פתוחים כל עוד יעמדו בכללים שנקבעו.

משרד האוצר ימשיך לפעול על מנת לאפשר למנועי הכלכלה הישראלית החזקה להמשיך לעבוד חרף המצב. המשק הישראלי ימשיך בפעילותו ומפעלים ועסקים חיוניים ישמרו על פעילותם הסדירה.

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד מסר: "תפקידנו לשמור על משק פעיל בתקופה זו ולוודא שהמשק הישראלי יהיה חזק גם ביום שאחרי".

על פי התקנות, יעבור החל מהיום המגזר הממשלתי למתכונת חירום, שתאפשר אספקת שירותים חיוניים לאזרח אך תצמצם לכ-30% את מצבת כוח האדם המוגדרים חיוניים אשר ימשיכו לעבוד מהמשרד ומהבית. זאת, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון.

מתכונת החירום תחול גם על גופים שאינם ציבוריים, שגם בהם תתאפשר עבודה מהבית. באשר לעסקים פרטיים קובעות התקנות כי יחול הכלל הרוחבי על פיו במקום העבודה לא ישהו בעת ובעונה אחת יותר מ-30% ממצבת כוח האדם או עד 10 עובדים (לפי הגבוה מביניהם).

על מנת לוודא שהציבור לא יחוש מחסור במזון, בתרופות, בשירותים פיננסים, באיסוף אשפה, באספקת אנרגיה ועוד, הוגדרו גופים חיוניים שיכולים לחרוג מהכלל הרוחבי. גופים אלה יוכלו לפעול עם יותר מ-30% ממצבת כוח האדם על מנת להבטיח את מתן האספקה הסדירה והשירותים הנדרשים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. אמצעים אלה נועדו לאפשר לכמה שיותר עובדים לשהות בביתם, למזער את היקף ההדבקות ובמקביל לאפשר תפקוד חיוני של המשק.