מנכ"ל אמזון במכתב לעובדיו: "דברים הולכים להידרדר לפני שהם ישתפרו"

ג'ף בזוס העלה לאינסטגרם מכתב לעובדים, בו הסביר את השינויים בשרשרת האספקה של אמזון על רקע התפשטות הקורונה והשיקולים שעומדים מאחוריהם, וגילה כי לחברה אין מספיק מסיכות לחלק לעובדים • "אנו מגייסים 100 אלף עובדים ולא מפסיקים לחפש הזדמנות לסייע"

ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון / צילום: רויטרס, Rex Curry
ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון / צילום: רויטרס, Rex Curry

מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס, העלה לחשבון אינסטגרם שלו מכתב ארוך לעובדים, בו הוא מסביר את השינויים בשרשרת האספקה של אמזון על רקע התפשטות נגיף הקורונה והשיקולים שעומדים מאחוריהם, ומגלה כי לחברה אין מספיק מסיכות לחלק לעובדים.

"אמזונים יקרים, העסקים אינם כרגיל, וזהו זמן של לחץ גדול וחוסר ודאות. זה גם רגע בו העבודה שאנחנו עושים בשגרה הופכת לקריטית ביותר", כך כתב בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, במכתב הגלוי לעובדיו.

"שינינו את הלוגיסטיקה שלנו, את ההובלה, את שרשרת האספקה, את המכירה וכן מכירה של מוכרים חיצוניים באמצעותנו, כדי לתעדף אספקה ומשלוח של מוצרים חיוניים כמו מוצרים לבית, חומרי חיטוי, מוצרי בריאות וציוד רפואי. אנחנו מספקים שירות חיוני לאנשים בכל מקום, במיוחד עבור מי שפגיע יותר, כמו אוכלוסייה מבוגרת. אנשים תלויים בנו".

עוד כותב בזוס לעובדיו: "אני לא היחיד שמודה לכם - קיבלתי מאות מיילים של תמיכה מלקוחות, וראיתי פוסטים במדיה החברתית. המאמצים שלכם ניכרים גם ברמות הגבוהות יותר של הממשל". 

בזוס אף מציין כי גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שבעבר לא חסך ביקורת חריפה נגד אמזון, "הודה השבוע לצוות שלנו אינספור פעמים". 

מגייסים 100 אלף עובדים

לדברי האיש שעומד בראש אימפריית המסחר המקוון האמריקאית, "ברחבי העולם אנשים מתמודדים עם האפקט הכלכלי של המשבר, וצר לי לומר לכם כי להערכתי דברים הולכים להידרדר לפני שהם ישתפרו. אנחנו מגייסים כעת 100 אלף עובדים ומעלים משכורות שעתיות לעובדים שממלאים הזמנות ומבצעים משלוחים בעת הלחוצה הזו".

במקביל מציין בזוס כי "עסקים כמו מסעדות וברים נאלצו לסגור את פעילותם. "אני מקווה שאנשים שפוטרו יבואו לעבוד איתנו עד שיוכלו לחזור לעבודות החדשות שלהם".

עוד מוסיף וכותב בזוס, מי שעיצב את צורת המשלוחים המקוונת כפי שהיא נהוגה כיום: "רוב העבודה החיונית שאנחנו עושים לא יכולה להתבצע מהבית. נקטנו שורת צעדי מניעה והגנה רפואיים על העובדים שלנו, כמו החמרת נהלי הסניטציה".

מייסד אמזון מגלה במכתבו כי גם עובדי החברה שהקים סובלים ממחסור חמור במסיכות. "ביצענו הזמנות של מיליוני מסכות שאנחנו רוצים לתת לעובדים שלנו, אבל רק מעטות מהן מולאו. נשארו מלאים נמוכים של מסיכות ברחבי העולם, והם מנוהלים על-ידי הממשל עבור בתי חולים וקליניקות. זה ברור מדוע הצוות הרפואי בראש סדר העדיפויות. כשתורנו לקבל מסיכות יגיע, הראשונים לקבל אותם יהיו העובדים שלנו, כדי שיוכלו להמשיך לספק מוצרים חיוניים לציבור".

עוד כותב בזוס: "המחשבות והזמן שלי ממוקדים במשבר הקורונה וכיצד אמזון יכולה לבצע בו את תפקידה בצורה הטובה ביותר, ואנחנו לא מפסיקים לחפש הזדמנות לסייע".

בזוס מסיים את המכתב לעובדיו במילים הבאות: "אין ספר הוראות איך נכון להרגיש בזמנים כאלה, ואני יודע שזה מייצר לחץ עבור כולם. רשימת הדאגות שלי - כמו שלכם, אני חושב - היא ארוכה: הילדים שלי, ההורים, משפחה, חברים - ועד הבטיחות שלכם, הקולגות שלי, לאלה שמאוד חולים ולנזק האמיתי שנגרם מהמשבר הכלכלי ברחבי הקהילה. בבקשה תשמרו על עצמכם ועל יקירכם. אני יודע שאנחנו לצלוח את זה, ביחד".

כבר ביום שלישי שעבר ענקית המסחר המקוון אמזון הכריזה כי היא עוצרת באופן זמני קליטת סחורה למוצרים שאינם בקטגוריות של בריאות ומוצרי טואלטיקה לבית, זאת על רקע התפשטות וירוס הקורונה. אמזון הודיעה למוכרים שמשתמשים בשירותיה כי החל מהיום ועד 5 באפריל היא תקלוט במחסניה רק מוצרים בקטגוריות הללו, ולא תקבל סחורה בכל תחום אחר. המשמעות היא שעלולים להיווצר חוסרים במחסניה במוצרים בכל יתר הקטגוריות, כמו אופנה וחשמל, שכן המלאים לא יחודשו.