אחרי שהשתתפה בהפגנה הווירטואלית: לוסי אהריש פוטרה מתאגיד השידור

אמש הנחתה אהריש את ההפגנה הווירטואלית שארגנה תנועת "דרכנו" בקריאה להגן על הדמוקרטיה • אהריש: "אף פעם לא ידעתי לשבת מהצד, גם אם זה עולה לי בכסף ובפרנסה" • "כאן": "אין קשר להשתתפותה של אהריש באירועים שאינם קשורים לתאגיד"

לוסי אהריש / צילום: איל יצהר
לוסי אהריש / צילום: איל יצהר

"אף פעם לא ידעתי לשבת מהצד, גם אם זה עולה לי בכסף ובפרנסה" - כך כתבה הבוקר (א') העיתונאית לוסי אהריש, שעות ספורות לאחר שהתברר כי עבודתה בתאגיד השידור הופסקה. אהריש הגישה בשבוע האחרון את התוכנית "סוכן תרבות" לצידו של קובי מידן בערוץ כאן 11. אמש היא הנחתה את ההפגנה הווירטואלית שארגנה תנועת "דרכנו" בקריאה להגן על הדמוקרטיה.

בתאגיד מכחישים כי יש קשר בין הפרידה מאהריש להנחיית ההפגנה ושינוי לוח השידורים בצל אירועי הקורונה, וגם אהריש עצמה שומרת על רשמיות ואומרת: "אני מודה לקסטינה שהגשימו לי חלום לשבת לצד קובי מידן הנדיר במשך שבוע". 

עם זאת, נראה כי בדף הפייסבוק של התאגיד, אהריש מרשה לעצמה יותר חופש: "אלה ימים לא פשוטים", היא כתבה שם, "ומי שאוהב את המדינה הזאת, והיא יקרה לו, לא יכול לשבת מהצד. אף פעם לא ידעתי לשבת מהצד, גם אם זה עולה לי בכסף ופרנסה".

נזכיר כי אין זאת הפעם הראשונה שבה עולה שאלת השתתפותם של אנשי תאגיד השידור הציבורי ההפגנות. בעבר הייתה זאת גלית דיסטל-אטבריאן ששמה עלה בהקשר זה, לאחר שהשתתפה בהפגנות לטובת בנימין נתניהו. דיסטל-אטבריאן המשיכה בעבודתה בתאגיד גם לאחר ההפגנה. 

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "בצל משבר הקורונה משתנה לוח השידורים והציוותים בתאגיד. התוכנית בהגשתם של גאולה אבן סער וירון ברובינסקי בוטלה, וגאולה, שהיא עובדת תאגיד, תגיש עם קובי מידן במקום לוסי אהריש. אין קשר להשתתפותה של אהריש באירועים שאינם קשורים לתאגיד".