הכנסת תתכנס מחר להצבעה על הקמת הוועדה המסדרת; 8 ח"כים בבידוד

בכנסת מחפשים פתרון טכנולוגי שיאפשר גם לחברי הכנסת שנמצאים בבידוד להצביע מחר

הערכות הכנסת לקראת השבעת הכנסת ה-23 (מחר) / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
הערכות הכנסת לקראת השבעת הכנסת ה-23 (מחר) / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הכנסת ה-23 אמורה להתכנס מחר להצבעה על הקמת הוועדה המסדרת על אף שמספר ח"כים נמצאים בבידוד ולא יוכלו להשתתף בדיונים ובהצבעה. הכנסת ה-23 משותקת מאז ההשבעה (למעט דיונים ספורים) בשל אי הסכמת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להעלות על סדר היום במליאה את נושא ההצבעה לבחירת יו"ר הכנסת.

מספר עתירות הוגשו נגד אדלשטיין והן אמורות להישמע היום (א') אחר הצהריים, אך עוד לפני הדיון בבג"צ, המליאה צפויה להתכנס תחת הסדרים מיוחדים החל ממחר בבוקר.

חברי הכנסת המבודדים הנם: אריה דרעי (ש"ס), משה אבוטבול (ש"ס), יצחק כהן (ש"ס), צחי הנגבי (הליכוד), בצלאל סמוטריץ' (ימינה), אלון שוסטר (כחול לבן), רם בן-ברק (כחול לבן) ויעקב ליצמן (יהדות התורה. ליצמן הודיע שלא יגיע לכנסת בשל הסכנה מפאת גילו) - כלומר לגוש הימין יש 52 ח"כים ולגוש השמאל יש 59 ח"כים. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס אינה בבידוד אך לא ברור עם איזה צד היא פועלת, אחרי פרישתה מן החיבור עם העבודה-מרצ.

היום הודיע ח"כ אבי ניסנקורן, שמיועד להוביל את הוועדה המסדרת אשר תוקם מחר, כי הוא יביא פתרון לסוגית חברי הכנסת המבודדים כדי לאפשר להם להשתתף בהצבעות. "מחר, מיד לאחר הקמת הוועדה המסדרת, נוביל פתרון הצבעה לחברי כנסת השוהים בבידוד. בימי משבר כאלה הכנסת חייבת לתפקד באופן מלא ואנו נדאג שכל הח"כים יוכלו למלא את תפקידם", כתב ניסנקורן.

ח"כ יזהר שי מכחול לבן פרסם גם הוא הבוקר הצעת עבודה, לפי מתווה ששלח ליו"ר הכנסת. הצעתו של ח"כ שי מבוססת על שימוש בתוכנת זום כאשר חלק מחברי הכנסת מצביעים מבתיהם ואף הנוכחים במשכן, יכולים להשתתף בעבודת הכנסת מתוך לשכותיהם וזאת כדי למנוע התקהלות.

ח"כ איילת שקד הציעה בחשבון הטוויטר שלה שכל הח"כים המבודדים יזכו לקיזוז אוטומטי מגוש השמאל.‏"כנסת ישראל צריכה לתפקד גם בשעת משבר הקורונה. כל הפרלמנטים בעולם עובדים. נדרש שינוי תקנון כדי שח"כים בבידוד יוכלו להצביע. עד שישונה התקנון נדרשים קיזוזים. כרגע לגוש השמאל יש פחות מבודדים לכן עליהם לקזז את הח"כים המבודדים מהימין כדי לאפשר הצבעות אם לא יגיעו להסכמות עד מחר".