להציל את האינטרנט: משרד התקשורת ביקש מנטפליקס להוריד את איכות השידור

בעקבות פניית משרד התקשורת הסכימה נטפליקס להוריד את איכות השידור, במטרה להקטין סיכון לפגיעה בתעבורת האינטרנט • שר התקשורת אמסלם: "אני שמח שזכינו לאוזן קשבת מאנשי החברה, שנעתרה בזמן קצר לבקשה מתוך הבנת גודל השעה"

נטפליקס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
נטפליקס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת נטפליקס הודיעה כי לבקשת משרד התקשורת היא תקטין את איכות השידור שלה בישראל לתקופה של 30 יום. נטפליקס נענתה לבקשה, כפי שנענתה לבקשות ממדינות רבות בעולם שחוששות מעומסים כבדים ברשתות התקשורת.

מלשון ההודעה לא ברור האם החברה מדווחת על הקטנת איכות השידור מ-HD ל-SD, או שהחברה מבטלת את שידורי ה-4K.

לפי הודעת משרד התקשורת, בעקבות העומס בתעבורת הנתונים, עליו מדווחים ספקי שירותי האינטרנט בישראל בצל משבר נגיף הקורונה (גידול של כ-20%-30% בממוצע מהשגרה), פנה משרד התקשורת לחברת נטפליקס העולמית בבקשה להוריד את קצב הסיביות של שידורי החברה, כפי שעשתה נטפליקס במדינות האיחוד האירופי.

נטפליקס נעתרה כאמור לבקשת משרד התקשורת ותוריד את קצב שידור הסיביות למשך 30 יום. שינוי זה ייושם כבר במהלך השבוע בהדרגה, כדי להימנע מעומס נוסף על הרשתות.

לדברי שר התקשורת דוד אמסלם, "משרד התקשורת עוקב מקרוב אחר שוק התקשורת בדגש על מצב תעבורת הנתונים והעומס על רשתות התקשורת. ביקשתי מאנשי המשרד לבחון דרכים שיביאו להקלה על העומסים, ובין היתר לבצע פנייה בנושא לחברת נטפליקס. אני שמח שזכינו לאוזן קשבת מאנשי החברה, שנעתרה בזמן קצר לבקשה מתוך הבנת גודל השעה".

דובר מטעם נטפליקס מסר כי "בעקבות הדיונים בינינו לבין משרד התקשורת הישראלי ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה, החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום. אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ-25%, ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשינו".