ועדת הקורונה: "אנחנו במצב לא ראוי בו חלק גדול מהמדינה פועל בתקנות שעת חירום"

יו"ר הוועדה עופר שלח: ""נעסוק בשלושת התחומים המרכזיים של המשבר - הבריאותי, הכלכלי והממשלי" • ועדת הכנסת לענייני שב"כ תדון מחר בהסמכת השב"כ במאבק בנגיף

 

עופר שלח / צילום: כחול לבן
עופר שלח / צילום: כחול לבן

ח"כ עופר שלח מכחול לבן כינס הבוקר את הוועדה המיוחדת לנושא נגיף הקורונה, והודיע בישיבת הפתיחה כי הוועדה תעבוד חמישה ימים בשבוע, במנותק מימי מליאת הכנסת. לדבריו, "נעסוק בשלושת התחומים המרכזיים של המשבר - הבריאותי, הכלכלי והממשלי.

"אנחנו במצב לא ראוי בו חלק גדול מהמדינה פועל בתקנות שעת חירום. אנחנו נעבוד כדי לתקן זאת ולהפוך את המצב למעוגן בחוקים ככל האפשר".

במהלך שיחת הפתיחה התלוצץ ח"כ אחמד טיבי על האמירה הקשה שצייץ בנו של ראש הממשלה ביחס לשלח, כאשר כתב כי הוא אדם מכוער. טיבי אמר לשלח: "אני חושב שאתה אדם יפה גם מבפנים וגם מבחוץ", ושלח הגיב לו בהומור: "סוף סוף אני יודע שלא התקדמתי בחיים בזכות יופיי, באמת שהיה לי תסביך עם הנושא הזה".

במהלך הישיבה הביעה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו ביקורת על כללי העבודה שהוכתבו לוועדות הכנסת במהלך המאבק בנגיף. לדבריה, בישיבות ממשלה ובמשרד הביטחון לא קבעו הקשחה כזו, וההחלטות על אופן הפעלת הכנסת נעשו מטעמים פוליטיים.

שלח השיב כי הנושא ייבדק מול יו"ר הכנסת, ככל הנראה היו"ר הבא, מאיר כהן.

מחר (ה') תתכנס הוועדה לענייני השב"כ, שהיא ועדת משנה למודיעין ושירותים חשאיים של ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ רא"ל (במיל') גבי אשכנזי. מטרת הדיון מחר תהיה לדון בהסמכת שב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות נגיף הקורונה.

הדיון יעסוק בהחלטת הממשלה להסמיך את השב"כ לבצע מעקבים ובדיקות של אזרחים חולי קורונה, כדי לשדר התראות לאנשים נוספים שבאו עמם במגע.

בישיבה אמורים להשתתף מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב; ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי; נציגי משרד המשפטים והמשנים ליועמ"ש לממשלה עו"ד רז נזרי ועו"ד דינה זילבר, ונציגי המל"ל והמשטרה.

גם נציגי עמותות שעתרו נגד תקנות שעת החירום הוזמנו, בהם האגודה לזכויות האזרח, ארגון עדאללה ואיגוד העיתונאים. הדיון יתקיים באמצעות אפליקציית זום.