חדשנות או נמות: קהילת ההייטק הבינלאומית מתגייסת להצלת העולם

וגם: על המינוי החדש של ברק סורני, וקצת חדשות טובות בימי קורונה • השיחה

אראל מרגלית לצד משתתפי הוועידה / צילום: ריקי רחמן
אראל מרגלית לצד משתתפי הוועידה / צילום: ריקי רחמן

חדשנות או נמות: קהילת ההייטק הבינלאומית מתגייסת להצלת העולם

האם גיוס קהילת ההייטק הבינלאומית יוכל לזרז את מציאת הפתרון למשבר הקורונה? אמש נערכה ועידת חירום בינלאומית, אינטראקטיבית כמובן, בשם Corona Wake Up Call. את המפגש יזם אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP, ששוחח ממשרדי הקרן בירושלים עם נציגים ונציגות מתל אביב, הגליל, איטליה, ניו יורק, קליפורניה, דובאי, ברלין, אמסטרדם, קופנהגן, ועוד. את הפלטפורמה לוועידה, webex, סיפקה חברת סיסקו, ומנכ"ל סיסקו ישראל אורן שגיא דיבר בה על עליית הצורך בממשקים דיגיטליים. עוד בדוברים: עמי אפלבוים, יו"ר רשות החדשנות; ראש מערך החדשנות של ממשלת איטליה; לינדסי קלינטון, יו"רית רשות החדשנות של ניו יורק; פאולה פיסאנו, שרת החדשנות של איטליה; קאמל ג'רבי, יו"ר ובעלי רשת בתי החולים הגדולה באיטליה;  ג'יימס פאצ'ט, יו"ר החברה הכלכלית של ניו יורק; ד"ר ערן זהבי מהמכון הביולוגי הישראלי; פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן ועוד. אמיר הרמתי, מייסד הסטארט-אפ SparkBeyond Bio סיפר: כי "באמצעות בינה מלאכות שיצרנו, אנחנו אוספים את המידע מכל העולם, מה שמספק לנו תובנות. התחלנו למפות את הנדבקים בזמן אמת באיטליה. זו תגובה בזמן אמת". פרופ' ניראב שאה מאוניברסיטת סטנפורד ציין כי "למחלה של המאה ה-21 צריך פתרונות של המאה ה-21. אנחנו צריכים לעשות את מה שטוויטר עשתה לעולם החדשנות - להפוך את הפתרונות לדמוקרטיים יותר ומהירים יותר".

מצנח הזהב

התפקיד הבא של ברק סורני, לשעבר מנכ"ל פסגות בית השקעות - יו"ר ועדת ההשקעות של קרנות ההשתלמות למורים וגננות, במקומו של יורם מנחם. דירקטוריון קרנות ההשתלמות בראשות היו"ר איל גבאי והמנכ"ל פסח לנדסברג, אישרו את מינויו של סורני, שייכנס לתוקפו ב-22 במאי. נזכיר כי בחודש ספטמבר האחרון ביקש סורני לסיים את תפקידו בפסגות  בתום שלוש שנות כהונה כמנכ"ל, וכ-21 שנים בקבוצה. במקומו של סורני מונה ראובן קפלן לעמוד בראש בית ההשקעות.

ברק סורני / צילום: רמי זרנגר
 ברק סורני / צילום: רמי זרנגר

מצנח הזהב

שארין פישר, מי שניהלה את תוכנית היזמות EISP של יוצאי יחידה 8200, מונתה לשותפה בקרן פורטרוס ונצ'רס. פישר תוביל את ההשקעות בישראל, ניו יורק, בוסטון ותתמקד בתחומי תוכנה ארגונית, ביג-דאטה, סייבר, למידת מכונה ופינטק. פישר שירתה כ-9 שנים ביחידה 8200, השתחררה בדרגת סרן והייתה מייסדת-שותפה להקמת תכנית בתחום הסייבר, שנקנתה על ידי משרד החינוך ומטרתה להכשיר בני נוער לקראת גיוסם ליחידות מודיעין.

שארין פישר / צילום: שרון לוין
 שארין פישר / צילום: שרון לוין

חדשות טובות

חברת האימפקט והאג"ח החברתי Social Finance Israel יוצאת ביוזמה חדשה ומעניקה סיוע בייעוץ פיננסי וניהולי לעמותות שונות, ללא עלות. לדברי ירון נוידרפר, מנכ"ל SFI, משבר הקורונה "הוא הזמן הנכון לתכנן מחדש את מסלול ההכנסות, ולאזן נכון בין פילנתרופיה להכנסות אחרות תוך טיוב ההבנה הכלכלית הנחוצה; ביסוס מערכת פיתוח משאבים מבוססת ומעודכנת, יכולת ארגונית לניהול סיכונים, וחסכון בעלויות, תוך הימנעות מרבית מפגיעה בעובדים ומקבלי שירותים". SFI בשיתוף חברת מידות, מעמידה בשלב זה לרשות 10 עמותות חבילת ייעוץ וליווי אישית, ללא תשלום. הייעוץ יכלול כשלוש שעות של פגישת און ליין באמצעות אפליקציית זום.

■■■

חברת התוכנה סיילפורס ישראל תרמה 50 אלף דולר למד"א, כדי לתמוך בתגובת החירום הנדרשת מהם לנגיף הקורונה. התרומה מכוונת להשקת שירות מד"א בקהילה, המאפשר לשלוח צוותים מצוידים בכל הציוד הנדרש (ערכות בדיקה כולל בדיקות דם, מוניטורים, מטושים, ציוד מגן ועוד) ישירות לבתיהם של חולים קלים עד קשים ולספק להם טיפול רפואי איכותי במקום. מטרת היוזמה להפחית את הצורך בפינוי חולים לחדרי המיון. 

■■■

חברת הסטארט-אפ TechBuddy מקבוצת טלכלל, מציעה שירות ייעוץ חינמי מרחוק לבני הגיל השלישי בתפעול שירותים טכנולוגיים ודיגיטליים. מומחי החברה, שנוהגים בשגרה להיפגש עם בני הגיל השלישי בביתם כדי להדריכם כיצד להשתמש במחשב, בסמארטפון ובאמצעים טכנולוגיים אחרים - התנדבו עתה לסייע מרחוק לקשישים המתקשיםלמי שמתקשה - ליצור קשר עם קרובים ו/או לבצע קניות אונליין של מזון ותרופות.