יום שלישי של עליות בניו יורק: מדד S&P 500 זינק ב-6.1% ונאסד"ק קפץ ב-5.6%

בואינג ושברון דוחפות את מדד דאו ג'ונס שמשלים זינוק של 20% בשלושה ימי מסחר • שיא היסטורי של כ-3.3 מיליון תביעות אבטלה חדשות בארה"ב בשבוע החולף - יותר מפי 2 בהשוואה לתחזיות • יו"ר הפד ג'רום פאוול: "ייתכן שנימצא במיתון"

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

22:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות חדות זה היום השלילי ברציפות. בואינג ושברון דחפו את הדאו ג'ונס לעליות חדות שתרמו 1,286 נקודות למדד. מדד S&P 500 זינק ב-6.1% ונאסד"ק קפץ ב-5.6%.

21:20

מחיר הנפט (WTI) רשם היום את הירידה היומית הראשונה מזה ארבעה ימים וזאת בצל החשש מצניחה בביקושים.  מחיר חבית נפל ביותר מ-6% ל-22.9 דולרים.

יו"ר סוכנות האנרגיה הבינלאומית, פאטי בירול, העריך היום כי הביקוש לפנט צפוי לצנוח ב-20 מיליון חביות ביום בצל שיתוק הכלכלה העולמית בניסיון לעצור את התפשטות נגיף הקורונה.

20:00

המסחר בניו יורק מתנהל בעליות חדות. מדד הנאסד"ק עולה ב-3.5%, הדאו ג'ונס מזנק ב-4.45% ומדד S&P 500 עולה בשיעור דומה. מדד הפחד (VIX) מאבד 6.55%.

הנפט (WTI) מתרסק ביותר מ-7% לרמה של 22.7 דולרים לחבית. החוזים העתידיים על הזהב למסירה באפריל עולים ב-1.5% ל-1,657 דולרים לאונקייה.

הדולר (DXY) מאבד 1.6% מול סל המטבעות, הין היפני יורד בשיעור זהה, האירו קופץ ב-1.4% מול הדולר והפאונד מזנק ב-2.5% מול הדולר.

"ייתכן מאוד שנימצא במיתון", כך אמר היום יו"ר הפד ג'רום פאוול בראיון לרשת NBC לאחר פרסום נתוני דרישות האבטלה, שהגיעו בשבוע החולף לשיא היסטורי של 3.3 מיליון תביעות.

18:35

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות בדומה לסנטימנט בניו יורק. מדד הדאקס גרמני תיקן ירידות של 3% במהלך המסחר וסיים את היום בעלייה של 1.35%, הפוטסי עלה ב-2.09% ומדד הקאק הצרפתי הוסיף 2.4% לערכו.

העליות נרשמו גם בספרד ואיטליה, שם מדדי המניות המובילים עלו ב-1.65% ו-0.6% בהתאמה.

בוול סטריט המדדים מזנקים למרות הזינוק החד במספר דורשי האבטלה שהגיע השבוע לשיא היסטורי של 3.3 מיליון בקשות. ניו יורק מובילה במספר הנדבקים בקורונה אך בנוגע לנתוני האבטלה, שם נרשמו פחות תביעות לעומת 14 מדינות אחרות בארה"ב.

מניות בואינג  ושברון  תורמות יותר מאלף נקודות למדד דאו ג'ונס עם עלייה של 13% ו-8.4% בהתאמה.

17:55

הראלי בוול סטריט מתחזק: מדד דאו ג'ונס מזנק יותר מ-5% או 1,100 נקודות, ה-S&P 500 רושם עלייה דומה והנאסד"ק עולה 4%. העליות היום מציבות את הדאו בדרך לרשום עלייה של 20% בשלושה ימים.

באירופה מתחזקת המגמה החיובית ומדד סטוקס 600 מוסיף 1.4%. 

16:30

יום שלישי ברציפות של ראלי בוול סטריט, למרות השיא במספר תביעות האבטלה. מדד או ג'ונס מזנק בכ-4% ומוסיף יותר מ-800 נקודות. עלייה דומה נרשמת ב-S&P 500 והנאסד"ק מתחזק ב-3%. מניות בואינג , אמריקן אקספרס  וקוקה קולה  מובילות את העליות.

המדדים באירופה נסחרים כעת בנטייה חיובית. מדד סטוקס 600 מטפס בכ-0.6%, מילאנו, לונדון ופריז נסחרות בעליות קלות ופרנקפורט נסחרת סביב רמת הפתיחה.  

15:30

המדדים בוול סטריט פתחו את המסחר בעליות שערים, לאחר שלקראת פתיחת המסחר מחקו את הירידות שנרשמו בטרום-מסחר על רקע פרסום נתון תביעות האבטלה החדשות בשבוע האחרון שהרקיעו שחקים לשיא של כ-3.3 מיליון.

שלושת המדדים המובילים עולים בכ-2.5%. בעליות בדאו ג'ונס בולטות מניות ג'יי.פי מורגן צ'ייס  ואינטל . מגזרי התעשייה והבריאות בולטים בעליות במדד S&P 500. 

באירופה מחקו המדדים את מרבית הירידות שנרשמו בהם היום. מדד סטוקס 600 יורד בשיעור מינורי של 0.1% ויתר המדדים בבורסות המובילות מאבדים כ-0.5%.  

שר האוצר האמריקאי סטיבן מנושין אמר כי הזינוק ההיסטורי במספר דורשי האבטלה אינו נתון כלכלי עם חשיבות גדולה, משום שהוא נוגע לתקופה שקדמה להשגת ההסכם על הקלות מצד הממשלה. חוק הסיוע למאבק בקורונה שעבר אישור בסנאט קרוב מאוד לאישור בקונגרס, ומנושין מקווה שלאחר מכן החברות יתחילו לגייס מחדש את העובדים שפוטרו. עד לשבוע שעבר לא הייתה לעסקים ברירה אלא לפטר עובדים, כי לא היו להם מזומנים, ולא ידעו שההגנות קרבות ובאות, אמר שר האוצר. 

15:10

בישיבת ועדת השקעות של קרדיט סוויס שהתקיימה אמש, הוחלט לאמץ המלצה למשקל עודף מתון במניות השווקים המפותחים. בבנק השוויצרי אומרים כי "מהלך זה נעשה בצורה מדודה מאוד, מכיוון ששוקי המניות ונכסי סיכון אחרים עדיין מגיבים להתפתחות מגפת הקורונה, ולכן ישנו צורך רב בצעדים מתונים להשגת שליטה במצב. יתר על כן, מכיוון שמשקיעים לא נוטים לקנות את התחתית בשווקים תנודתיים כמו אלה, ועדת ההשקעות סבורה שיש יתרון בקדימות מהלך זה, על פני לחכות עד שקרקעית השוק תתברר לכולם.

החלטה זו מתבססת על ההנחה שמדיניות ההסגר תוכיח את עצמה כיעילה תוך שישה עד שמונה שבועות. כל הארכה של תקופה זו תהווה אתגר להשקפה של הבנק לגבי התאוששות בצורת V או U בהמשך השנה".

14:30

מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה שנרשמו השבוע בארה"ב עומד על שיא של 3.28 מיליון, לעומת ציפיות רשמיות לנתון של 1.5 מיליון תובעי אבטלה חדשים. המספרים שוברים את השיא של המיתון הגדול של 665,000 במרץ 2009, ואת שיא כל הזמנים של 695,000 באוקטובר 1982. בשבוע שעבר נרשם נתון של 282,000 בלבד, ששיקף את התקופה שלפני שיא ההחמה עד כה בהשפעות הקורונה.

הממוצע הנע לארבעה שבועות, שמנטרל השפעות שבועיות, עומד על 1,731,000, עלייה של 27,500 מהנתון של השבוע שעבר.

המדדים בניו יורק רושמים ירידות בחוזים העתידיים ומדד דאו ג'ונס צונח ב-200 נקודות. באירופה נרשמות ירידות של עד 3% במדדים המובילים. ירידות נרשמות בתשואות אג"ח ארה"ב.

בבנק אוף אינגלנד הוחלט פה אחד להותיר את הריבית ברמה של 0.1%, ולהמשיך בתוכנית רכישות אג"ח ממשלת בריטניה בהיקף של 200 מיליארד ליש"ט ואג"ח חברות בדירוג השקעה הנקובות בליש"ט. הבנק אמר כי יוכל להרחיב את הרכישות בהמשך.

13:00

נמשכות הירידות באירופה והמדדים המובילים מאבדים 2%-1%.

מנהיגי גוש האירו יקיימו היום פגישת פסגה וירטואלית כדי לדון בצעדי התגובה שלהם להתפשטות הווירוס, על רקע ביקורת כלפי היעדר תגובה מתואמת למשבר.

איטליה וספרד הן המדינות הנגועות ביותר בנגיף באירופה, עם יותר מ-7,000 ומ-3,500 מקרי מוות בהתאמה. בארה"ב עולה כעת מספר מקרי המוות על 1,000.

בחוזים העתידיים בארה"ב נרשמות ירידות לקראת הנתונים השבועיים של מספר תביעות האבטלה החדשות. מדד דאו ג'ונס מצביעה כעת על ירידה של כ-100 נקודות ומדדי נאסד"ק ו-S&P 500 מצביעים על ירידה של עד 1% הצפויה בפתיחה.

בחזית המאקרו באירופה פורסמו היום נתוני המכירות הקמעוניות בבריטניה לחודש פברואר, שהצביעו על יציבות לעומת שנה קודמת, בניגוד לתחזית לעלייה של 0.8% ולעומת צמיחה של 0.9% בינואר במונחים שנתיים.

במונחים חודשיים צנחו המכירות ב-0.3% בחודש שעבר לעומת ינואר, בשונה מתחזיות לצמיחה של 0.2% ולעומת צמיחה של 1.1% בינואר.

בגרמניה פורסם סנטימנט הצרכנים של GFK לאפריל שהצביע על נתון של 2.7 לעומת צפי ל-7.1.

11:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה שלילית, ומדד סטוקס 600 מאבד כ-1.5%. המדדים בבורסות המובילות נעים בטווחים דומים. סנטימנט המשקיעים שוב שלילי, והפעם לקראת נתוני תביעות האבטלה בארה"ב שיפורסמו היום. מגזר הנפט והגז מוביל את הירידות היום באירופה, ומאבד כ-3.4%.  

החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על ירידות של 300 נקודות במדד דאו ג'ונס, לאחר שעליות שנרשמו מוקדם יותר נמחקו. באסיה נרשמה היום מגמה שלילית, למעט זינוק של 2.3% בבורסת אוסטרליה. טוקיו צנחה ב-4.5%, עליות של כ-0.5% נרשמו בשנחאי ובהונג קונג ובקוריאה ירד המדד ביותר מ-1%. 

נתוני התעסוקה בארה"ב צפויים להתפרסם היום ב-14:30 (שעון ישראל). הם צפויים להראות זינוק מסיבי בתביעות האבטלה לאחר סגירת עסקים בארה"ב במטרה להאט את התפשטות המגפה.

הירידות בשווקים באות למרות שהסנאט בוושינגטון אישר לפנות בוקר את חבילת הסיוע והתמריצים למשק האמריקאי בהיקף של כ-2 טריליון דולר.  

ירידות של כ-2.5% נרשמות היום במחיר הנפט, הזהב מאבד 0.5% ותשואות אג"ח ארה"ב יורדות אף הן. 

07:00

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, כשמדד המניות המוביל בבורסת טוקיו נסחר בירידה חדה ואילו מדד הקופסי בסיאול רושם עלייה. בשנחאי והונג קונג נרשמת יציבות. 

הנפט נסחר היום בירידות ומחיר חבית מסוג ברנט עומד על 27.2 דולר. גם הזהב נחלש בכ-0.7% ונסחר סביב 1,623 דולר לאונקיה. 

הבוקר, לאחר מספר עיכובים, אישר הסנאט בוושינגטון את חבילת הסיוע והתמריצים למשק האמריקאי בהיקף של כ-2 טריליון דולר. כעת מסמכי הסיוע (כ-880 עמודים) עוברים לאישור הקונגרס. 

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בעלייה של 2.4%, או 495 נקודות, במדד דאו ג'ונס ושל 1.15% במדד S&P 500. מדד נאסד"ק עבר לקראת הסיום לטריטוריה השלילית וננעל בירידה של 0.45%. הדאו השלים זינוק של 13% ביומיים. זוהי הפעם הראשונה שבה רושם הדאו ג'ונס עלייה במשך יומיים ברציפות מאז פברואר.

פול גורנוולד, הכלכלן הראשי של S&P העולמית, פרסם אתמול עדכון של תחזית המאקרו של החברה. לגבי המצב בארה"ב אומרים ב-S&P כי "הירידה בתמ"ג השנתי ברבעון השני תהיה לפחות 12% אל מול התקופה המקבילה אשתקד, פי שניים מההערכה שלנו בשבוע שעבר. כמו כן אנו מעריכים כי גם נתוני הרבעון הראשון יצביעו על התכווצות. באירופה - נראה כי הירידה בתמ"ג באירופה תהיה דומה לזו שבארה"ב, אם כי סביר שנראה ירידה גדולה יותר ברבעון ראשון היות שאירופה נפגעה לפני ארה"ב". 

מנגד, מציין גורנוולד, "נראה כי כלכלת סין מתייצבת והנגיף הוכל במדינה זו. עדויות נסיבתיות, כגון דפוסי תנועה ומשלוחים, כמו גם נתונים רשמיים, מראים כי הפעילות הכלכלית מתחילה להתאושש, אם כי בקצב איטי משצפו תחילה. אנו מעריכים כי התמ"ג של סין התכווץ ב-13% בחישוב שנתי במהלך הרבעון הראשון, אך צפוי לשוב ולצמוח ברבעון השני".

ישיבת שרי חוץ מקבוצת שבע המדינות הסתיימה ביום רביעי ללא הצהרה משותפת כפי שנעשה באופן מסורתי. הסיבה? סירוב כל המדינות להסכים לבקשת ארה"ב לכנות את נגיף הקורונה בשם "הווירוס מווהאן" - כך על פי דיווח ב"דר שפיגל" הגרמני. בתדרוך עם העיתונאים, מזכיר המדינה מייק פומפאו סרב להתייחס לאי ההסכמה שהתגלעה בין נציגי המדינות.

הישיבה שארה"ב עמדה בראשה, נקבעה מלכתחילה כדי לדון בסוגיות בינלאומיות שונות שעולות בעת הזו בשל התפרצות הקורונה בכל רחבי העולם ובהן התיירות העולמית שנפגעה קשות המשברים הכלכליים והחברתיים שהמדינות חוות בימים אלו.