שיא מכירות של 9.7 מיליארד שקל לרפאל עם צבר הזמנות של כ-25 מיליארד שקל

יו"ר החברה עוזי לנדאו: "אין ספק כי למשבר הקורונה תהיה השפעה על רפאל אולם בשלב זה עדיין לא ניתן לאמוד זאת"

 מנכל רפאל, יואב הר אבן / צילום: רפאל
מנכל רפאל, יואב הר אבן / צילום: רפאל

רפאל מדווחת על שיא מכירות בהיקף של 9.7 מיליארד שקל (2.7 מיליארד דולר) ב-2019, המהווה עלייה של 3.9% משנת 2018. צבר ההזמנות של החברה עומד על 24.8 מיליארד שקל (7.2 מיליארד דולר) המהווה 2.5 שנות מכירה וזאת למרות שחיקה משמעותית בשער החליפין של הדולר והאירו. במהלך השנה העבירה רפאל למדינה דיבידנדים בהיקף של כ-500 מיליון שקל.

מרפאל נמסר, כי "שנת 2019 התאפיינה בפעילות ענפה אל מול האתגרים הלאומיים-ביטחוניים, לצד פעילות שיווקית-עסקית בארץ ובעולם, אשר כללה, בין היתר, עסקאות משמעותיות לרכישת חברות - ובראשן רכישת חברת אירונאוטיקס, וכניסה של רפאל לשוק כלי הטיס הבלתי מאוישים".

עיסקאות בולטות נוספות השנה, על פי החברה, היו רכישת שתי סוללות כיפת-ברזל בידי צבא ארה"ב, אספקה ראשונה של מערכות "מעיל רוח", גם כן לצבא האמריקאי, הצטיידות בזק של הצבא ההודי בטילי ה"ספייק", קבלת "הזמנה משמעותית" מצבא גרמניה והרחבת שוק הלקוחות של טילי ה"ספייק" ("גיל") ל-34 מדינות.

השנה התאפיינה בהגברת שיתופי הפעולה בעולם, והרחבת שוק הלקוחות של מערכות הניווט מסוג "לייטנינג". בשוק המקומי זכתה השנה רפאל בפרויקט מודיעיני רב-זרועי משמעותי ואסטרטגי עבור מערכת הביטחון, וכן זכתה בפרס ביטחון ישראל על מערכת "ברד קל". בנוסף גייסה השנה למעלה מ-800 עובדים, מרביתם במקצועות הטכנולוגיים. כ-9% מסך מכירותיה של החברה מוקצים להשקעה במחקר ופיתוח. ההשקעה כוללת גם פעילויות משותפות עם מוסדות אקדמיה בארץ ובעולם ומעורבות בפעילויות אזרחיות שונות.

לדברי מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר-אבן, "ההישגים הטכנולוגיים-עסקיים והאיתנות הפיננסית המקבלים ביטוי בתוצאות הכספיות של 2019 יסייעו לנו בבואנו להתמודד עם האתגרים הצפויים, שבשלב זה אנחנו לא יודעים מה תהיה השפעתם עלינו". הר-אבן הוסיף כי החברה שותפה בניסיונות למצוא פתרונות טכנולוגיים שיסייעו במלחמה נגד הנגיף והתפשטותו.

יו"ר דירקטוריון רפאל ד"ר עוזי לנדאו אמר, כי "המשאב האנושי של רפאל הוא זה המאפשר לה למלא אחר החזון והייעוד שלה ולתרום משמעותית לביטחון, לחברה ולכלכלה כאחד, והוא המאפשר לה להמשיך בפעילות החיונית לביטחון המדינה תוך סיוע במתן פתרונות להתמודדות עם המציאות החדשה. אין ספק כי למשבר הקורונה תהיה השפעה על רפאל אולם בשלב זה עדיין לא ניתן לאמוד זאת".