רמ"י תשקול נקיטת אמצעים נוספים להקלה על חוכרי הקרקעות

חוכרי קרקעות פנו לרמ"י והתלוננו כי ההחלטה לדחות עד לסוף החודש הבא תשלומים עבור קרקעות אינה מספיקה

עדיאל שמרון / צילום: תמר מצפי
עדיאל שמרון / צילום: תמר מצפי

מנהל רמ"י עדיאל שמרון הודיע היום במכתב כי הרשות בודקת בימים אלה נקיטת צעדים נוספים בדרך להקלה על ציבור חוכרי הקרקעות שלה. זאת, בעקבות פניות שקיבל, לאחר שמשרדי האוצר, השיכון ורמ"י הודיעו על דחייה בת כחודש במועדי התשלומים של יזמים שזכו בקרקעות רמ"י באמצעות מכרזים וגם ללא מכרזים.

עו"ד חגי שבתאי כתב אתמול למנהל הרשות כי הוא מבקש מהרשות שהדחייה תהיה ל-90 יום ולא לחודש. "הרי ברור שבהיעדר עובדים, הרשות לא פועלת כפי שהייתה עושה מול החוכרים ויתר הגורמים אילו היו עובדיה עובדים והיא למעשה דוחה חד צדדית את הפעולות אותן היא חייבת לבצע למועד אותו היא תקבע", כתב שבתאי.

מזכ"ל האיחוד החקלאי דודו קוכמן פנה אף הוא למנהל רמ"י, וביקש ממנו להודיע על דחייה לאלתר של כל פעילות שקשורה לרמ"י, כולל כזו שקשורה לשמאות מקרקעין, ערעורים על שומות, מועדים שרמ"י הקציבה ללקוחותיה למשלוח תשובות על מכתבים שלה, פעולות לפני הליכים משפטיים, ויישום החלטות מועצה. "רשות מקרקעי ישראל למעשה סגורה, חלק גדול מלקוחות רשות מקרקעי ישראל מוגבלים בניידות ויוגבלו אף יותר על פי ההנחיות החדשות ולמעשה אינם יכולים לבצע פעולה כלשהי בימים אלה מול הרשות", כתב קוכמן.

שמרון ענה לשבתאי כי "אנו בוחנים את מצב הדברים מדי יום ביומו ושוקלים מהם הצעדים הנכונים אותם יש לנקוט... צעדים ראשונים ומשמעותיים - דחיית מועדי סגירת מכרזים ותשלומים - כבר ננקטו, ואנו בוחנים נקיטה של צעדים נוספים".

גורם ממשלתי בכיר מסר ל"גלובס" כי ההחלטה משלשום להאריך את מועדי התשלומים בחודש, שזכתה לביקורת רבה - היא צעד ראשון שנתון לשינויים באם המצב לא ישתנה, או יוחמר, ואם ימצאו לנכון שיש לבצע צעדים נוספים להקל על החוכרים - הדברים יבוצעו בעתיד.