ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן: "לא נבנה חומה מול בני ברק"

ראש עיריית רמת גן ענה לפניות תושבי העיר שמודאגים משיעור ההידבקויות בבני ברק השכנה • "אין טעם לפנות בלי הפסקה, אין לנו סמכות לכך ובטח לא זמן לבנייה של חומה" • "חומה בונים מול מחבלים, לא מול אחים ובטח לא מול אחים בצרה"

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן / צילום: איל יצהר, גלובס
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן / צילום: איל יצהר, גלובס

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, ענה אתמול לפניות תושבי רמת גן המודאגים משיעור מקרי הקורונה המדווחים בבני ברק השכנה. שאמה-הכהן טען כי למרות "פניות ללא הפסקה", אין כוונה לבנות גדר הפרדה בין רמת גן ובני ברק.

שיעור ההדבקה בבני ברק הוא השני בגובהו בארץ (אחרי ירושליים ולפני תל אביב, כאשר רמת גן נמצאת במקום ה-24), ובמהלך סוף השבוע התפרסמו דיווחים על לוויה המונית שנערכה בעיר, בניגוד לתקנות. בבית החולים שיבא החליטו לאסור על הורים תושבי בני ברק שתינוקותיהם מאושפזים בפגיות, לשוב לעיר ואחר כך לפגיה. עליהם ללון במקום או שלא יוכלו לשוב לתוך הפגיה.

במהלך סוף השבוע פנו ככל הנראה תושבים מרמת גן אל ראש עירם וביקשו ממנו להקים גדר הפרדה מול בני ברק. התשובה הייתה, כצפוי, שלילית.

"הסמכות והיכולת לסגור תא שטח של שכונה או עיר היא בידי הצבא והמשטרה בלבד", כתב בפוסט בפייסבוק. "אין טעם לפנות בלי הפסקה בדרישה לבנות חומה או גדר הפרדה מול בני ברק, אין לנו סמכות לכך ובטח לא זמן לבנייה של חומה. המספרים של בני ברק ידועים ומוכרים למקבלי ההחלטות וכמו כן אבקש לבדוק אם הפיזור של חולים ברמת גן מצביע על השפעה מצד התחלואה הקיצונית בבני ברק. לא רק המספרים אלא גם התחושות שלכם יעלו בצורה ברורה בדיוני החירום מול המשטרה והצבא".

עוד הוסיף שאמה-הכהן כי: "רמת הסיכון להידבקות בשבוע הקרוב גדולה פי 100 ויותר מאשר לפני שבועיים או שלושה. כל אדם שתפגשו בשבוע הקרוב שווה למפגש עם 100. זכרו, חומת ההגנה הטובה ביותר היא קירות הבתים שלכם וההקפדה על הוראות משרד הבריאות".

באחת התגובות אמר שאמה הכהן כי  "חומה בונים מול מחבלים, לא מול אחים ובטח לא מול אחים בצרה".