מנכ"ל נייס בהתבטאות חריגה: "אחיי החרדים, בלי כפיות טובה - תישארו בבית"

ברק עילם פרסם את הפוסט על רקע התפשטות הקורונה המהירה בחברה החרדית • בעבר יצא עילם נגד שר החינוך רפי פרץ וחברת אל על

 

ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: שלומי יוסף
ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל נייס ברק עילם פרסם הערב (א') פוסט בפייסבוק שבו הוא קורא לחרדים להישאר בבתים כדי למנוע התפשטות מחלת הקורונה. זאת על רקע הנתונים שמראים כי בריכוזי אוכלוסיה חרדית, למשל בבני ברק, קצה ההדבקה גבוה יותר.

עילם קרא לאוכלוסייה "אחיי היהודים החרדים" וכתב: "אנחנו הולכים לצבא ומגנים עליכם, אנחנו משלמים מס הכנסה בשביל לממן את אורח החיים שלכם, אנחנו משלמים מס בריאות בשביל שאתם תוכלו להנות מטיפול רפואי חינם ברגעים אלו, אנחנו ומרבית אזרחי העולם יושבים בבית ומשביתים חברות תעשיות וכלכלות בשביל טובת הכלל". עילם הדגיש שיעשו את זה "פעם אחת בלי כפיות טובה". עילם השתמש בביטויים נוספים שבחרנו לא להביאם כלשונם.

זאת לא הפעם הראשונה שעילם מביע עמדות חברתיות - בתחילת ינואר פרסם עילם פוסט בלינקדאין שלו נגד שר החינוך רפי פרץ. "אנחנו עובדים מסביב לשעון על מנת לפתח טכנולוגיה שתהפוך את רפי פרץ לאדם נורמטיבי". הדברים נכתבו בתגובה לראיון עם שר החינוך שפורסם ב"ידיעות אחרונות". "פרץ, שמונה על ידי ראש הממשלה, הוא גזען גאה, נגד זכויות לקהילה הלהט"בית, נגד זכויות לנשים ונגד שוויון", כתב עוד עילם. פרץ אמר בראיון פרץ כי "משפחה נורמטיבית היא גבר ואישה וצריך לשמור על זה".

פוסט נוסף פרסם עילם ביוני 2018, אז הודיע כי עובדי החברה לא יטוסו עם אל על, לאחר שנשים התבקשו לעבור מקום בטיסה לבקשת נוסעים חרדים. "אנחנו בנייס לא עושים עסקים עם חברות שמפלגות נגד גזע, מין או דת. נייס לא תטוס עם אל על עד שלא תשתנה מדיניותה והיא תנקוט פעולות נגד אפליית נשים".