עוד פיטורים בשל הקורונה: חברת זיהוי הפנים אניוויז'ן מפטרת עובדים

מהחברה נמסר כי "כדי להתכון להשפעות מגפת הקורונה ולאתגרי השוק, אנו לוקחים צעדים מדודים וספציפיים כדי להתאים את העסק בציפייה לכמה רבעונים עם פוטנציאל לאי-ודאות; אחד הצעדים הוא פרידה מצערת מחלק מכוח העבודה המוערך שלנו"

פיטורי עובדים / צילום: Shutterstock
פיטורי עובדים / צילום: Shutterstock

חברת אניוויז'ן החלה לפני כשבוע בגל פיטורים בעקבות נגיף הקורונה, זאת לפי דיווח של חברת המחקר IPVM, המתמחה בתחום מעקבי הווידאו. לפי הדיווח, היקף הפיטורים מוערך ב-10-20% ממצבת כוח-האדם של החברה, העומדת על כ-240 עובדים, שהם בין 20-50 עובדים.

אניוויז'ן לא התייחסה להיקף הפיטורים אך אישרה ל-IPVM את עצם קיומם, ומסרה כי "כדי להתכונן להשפעות מגפת הקורונה ולאתגרי השוק, אנו לוקחים צעדים מדודים וספציפיים כדי להתאים את העסק בציפייה לכמה רבעונים עם פוטנציאל לאי-ודאות. אחד הצעדים הוא פרידה מצערת מחלק מכוח העבודה המוערך שלנו".

בנוסף, כתבה החברה כי היא עובדת בימים אלה על "דרכים בהן הטכנולוגיה שלנו יכולה להיות בשימוש על-ידי ממשלות מקומיות במדינות מערביות, כדי לעזור לפקח על התפשטות וירוס הקורונה". באניוויז'ן לא סיפקו פרטים לגבי האופן בו הטכנולוגיה שלהם יכולה לשמש לניטור התפשטות הנגיף.

בסוף השבוע האחרון חברת מיקרוסופט הודיעה כי תממש את השקעותיה בסטארט-אפ הישראלי AnyVision, שפיתחה טכנולוגיית זיהוי פנים, שמוטמעת בשטחי יהודה ושומרון. זאת בעקבות פרסומים לפיהם הטכנולוגיה לא מוטמעת רק במחסומים אלא משמשת את גופי הביטחון הישראליים לניטור האוכלוסייה הפלסטינית גם במקומות נוספים. החברה הכחישה את הטענות הללו. מיקרוסופט ערכה בדיקה ולא מצאה הפרה של כללים אתיים על-ידי החברה, אך בכל זאת החליטה לצאת מהשקעתה בחברה על-ידי מימוש החזקותיה.