לפיד: "לא אוותר על הערכים שלי בשביל להיות שר החוץ בזום"

יו"ר האופוזיציה המיועד בביקורת חריפה על נתניהו והממשלה הנוכחית • "כולנו נילחם יחד בקורונה. הם מהממשלה ואנחנו מהכנסת. אך הגיע הזמן להגיד מה באמת קורה פה: המשבר לא מנוהל"

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד / צילום: אלעד גוטמן
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד / צילום: אלעד גוטמן

יו"ר האופוזיציה המיועד, ח"כ יאיר לפיד, נשא היום (ב') הצהרה לתקשורת מן הכנסת. לפיד אמר שלממשלה הנוכחית אין שום תוכנית למעט "תוכנית התנתקות מן המציאות. מאות מליוני שקלים הם הולכים להוציא על לשכות ורכבים, אך אפס עמידה בהבטחות. אני לא אוותר על הערכים שלי בשביל להיות שר החוץ בזום", כך לדברי לפיד.

לפיד ציין כי יש עתיד ותל"ם יסייעו להיאבק במשבר הבריאותי-כלכלי. "כולנו נילחם יחד בקורונה. הם מהממשלה ואנחנו מהכנסת. אך הגיע הזמן להגיד מה באמת קורה פה: המשבר לא מנוהל. נתניהו עושה מסיבות עיתונאים מרשימות, מחלק הוראות ריקות, אין עבודת מטה, משרד הביטחון והבריאות רבים בתקשורת והכלכלה קורסת".

לפיד ציין כי על הממשלה לבטל מע"מ ומסים נוספים בחודשים הקרובים לעסקים שהפסידו יותר מ-40% מן המחזור, וכי יש להזרים השקעה לפרויקטים לאומיים.

"נתניהו דיבר על עשרות אלפי מתים. אין תחזית כזו. זה לא ניהול משבר, אלא הפחדת הציבור. הוא מוליך לכיוון שאם זה יקרה הוא צדק, ואם לא יקרה אז הוא יגיד שזה בזכותו. אבל אנחנו נגיע עד סוף השבוע ליותר ממיליון מובטלים. אם הממשלה תעשה דברים טובים - נעבוד איתה.

"במקביל, לא ניתן לנתניהו להרוס את הדמוקרטיה", הוסיף לפיד. "אנחנו רואים את הדיווחים כיצד כל המאחזים החשובים - המשרד לביטחון פנים, מינוי מפכ"ל, תפקיד יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט הועברו לידי אויבי שלטון החוק".

"במקום להיכנס תחת האלונקה, הם נכנסו מתחת לאפיריון שנושא את נתניהו"

לדברי יו"ר תל"ם משה יעלון, "הטענה הנשמעת כאילו היו רק 2 אפשרויות - בחירות או ממשלת אחדות - אינן נכונות. רק ביום חמישי החלו הוועדות לעבוד, וכבר ראינו את תרומתן.

"נתניהו העדיף לפעול ללא פיקוח או בקרה של הכנסת ואנחנו הובלנו להחזרת תפקוד הכנסת. סיכמנו שנגיש חוקים למניעת התמודדות של אדם הניצב בפני אישומים בבית המשפט. סיכמנו שננסה להקים ממשלה, או שנסייע בממשלת חירום.

"במקום זה ראינו הנפת דגל לבן על ידי כחול לבן, וריצת אמוק לממשלת נתניהו החמישית לתפיסת עמדות של שרים ולביצור שלטונו של נתניהו. במקום להיכנס תחת האלונקה, הם נכנסו מתחת לאפיריון שנושא את נתניהו".

ח"כ ע׳דיר מריח דיברה אף היא, זאת לאחר שהחליטה לנטוש את חוסן, מפלגתו של גנץ, ולא להצטרף לממשלה. "אני יודעת בלב שלם שקיבלתי החלטה נכונה. הצטרפתי לצד הנכון של ההיסטוריה" היא אמרה.