נגיף הקורונה | סיקור שוטף

מספר מקרי הקורונה עלה ל-5,358; 224 החלימו מהנגיף

גבר בן 90, אישה בת 90 ושתי נשים בנות כ-50 נפטרו היום מהמחלה - סך הכל 20 נפטרו עד כה בארץ • שב"כ קיבל אישור לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הנגיף בישראל • ברחבי העולם יש מעל ל-800 אלף מקרי קורונה

בדיקת קורונה לצעיר בבני ברק / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
בדיקת קורונה לצעיר בבני ברק / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

21:39

מספר חולי הקורונה עלה ל-5,358 - קפיצה של 500 מקרים משעות הבוקר. יש 94 מקרים קשים, 105 מקרים בינוניים, 224 אנשים שהחלימו ועוד 4,916 מקרים קלים. 2,707 אנשים מאושפזים בביתם, וכ-615 מטופלים במלון. 

21:00

מנכ"לית HOT טל גרנות-גולדשטיין, שלחה היום איגרת לעובדי החברה, בה עדכנה, כי למרות משבר הקורונה ואי הוודאות הכלכלית, הוחלט בשיתוף עם ועד העובדים בראשות כפיר אלמסי, כי אף עובד לא ישוחרר לחל"ת, שכרם של העובדים לא ייפגע והיקף עבודתם לא יקטן.

באיגרת עודכנו העובדים, כי על מנת להבטיח פרנסה מלאה לכולם, עובדי החברה יתבקשו לנצל שלושה ימי חופש ממכסת ימי החופש השנתית שלהם. כמו כן, כל עובד שמשרתו בתקופה זו אינה נדרשת או שהיקפה הצטמצם, יגויס לתפקיד אחר בחברה באופן זמני, וזאת על מנת לשמור על היקף משרה מלא ולא לצאת לחל"ת.

20:40

מהמרכז הרפואי וולפסון נמסר כי בביה"ח נפטר הערב חולה קורונה כבן 90, שהיה מונשם ומורדם ובמצב קשה מאוד.

18:45

בשעה שבע יתחיל דיון מקיף של שרי הממשלה בסוגיית ההתמודדות במגיפת הקורונה. ראש המטה לבטחון לאומי מאיר בן שבת יעדכן את חברי הממשלה על ההתפתחויות, ובדיון ישתתפו גם מנכל משרד הבריאות ופקידים בכירים נוספים. בדיון אמורה לעלות גם סוגיית הטלת הסגר על בני ברק, שבה שיעור התפשטות הנגיף גבוהה במיוחד.

נזכיר כי מוקדם יותר היום עיריית בני ברק שלחה פקחים מטעמה לפרק אוהלי סינון המוצבים בכניסה למרפאה ייעודית לבדיקות קורונה. המרפאה הוקמה במתחם קופת חולים מאוחדת ברחוב אבני נזר.

18:30

ועדת הכנסת הזמנית לענייני השב"כ אישרה את החלטת הממשלה להסמיך את השירות לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה למשך חודש ימים. כזכור, הפעלת השב"כ לוותה בביקורת של ארגוני זכויות אדם בשל החשש לפגיעה בפרטיות ובזכויות אזרחיות אחרות.

גבי אשכנזי, יו"ר ועדת הכנסת הזמנית לענייני השב"כ  / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
 גבי אשכנזי, יו"ר ועדת הכנסת הזמנית לענייני השב"כ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

האישור התקבל בתום ארבע ישיבות ובסיומן הוחלט כי החלטת הממשלה תאושר אך השימוש בכלים שבידי השב"כ יוגבל. יושב ראש הוועדה גבי אשכנזי אמר כי הוועדה שמרה על האיזון הנכון בין הצורך להגן על בריאות הציבור, לבין שמירה על הזכות לפרטיות של אזרחי ישראל.

18:20

אל על נערכת להפעלת טיסה ישירה, ללא חניית ביניים, ממלבורן, אוסטרליה לישראל. זאת, אחרי טיסה שהחברה הפעילה מפרת׳ לתל אביב. הטיסה מיועדת להשבת ישראלים מניו זילנד ומאוסטרליה והיא תהיה הטיסה הארוכה ביותר בתולדות ענף התעופה הישראלי, וצפויה להימשך כ-17 שעות ו-40 דקות. הכרטיס יעלה כ-2,500 דולר בשל מורכבות תפעול הטיסה, היא תצא לדרך ביום חמישי, 2.4.

באל על מציינים כי "במידה ויאזלו המקומות בטיסה זו, אנו מבקשים כי ציבור הנוסעים יירשם ברשימת המתנה. בהתאם למידת הצורך, החברה תפעיל טיסה נוספת. נוסעים המחזיקים בכרטיסי טיסה של אל על עם חזרה מאוסטרליה או ניו זילנד, רשאים להקדים שובם ארצה באמצעות טיסה זו ללא עלות".

16:30

הרמכט"ל אביב כוכבי נכנס לבידוד. מדובר צה"ל נמסר כי "קיים דיון עם מפקדים של יחידת הקישור לרשויות של פיקוד העורף, לפני עשרה ימים, ביום 22 במרץ 2020.

אחד המפקדים במילואים אומת היום כחולה קורונה. לאור זאת, על פי הנחיות משרד הבריאות ייכנס הרמטכ"ל לבידוד במשרדו עד סוף השבוע ומשם ימשיך לקיים לוח זמנים רגיל. הרמטכ"ל חש בטוב, ללא תסמינים, והוא ייבדק בדקות הקרובות. בדיון זה השתתפו גם מפקד פיקוד העורף וראש אגף המבצעים ועל כן ייכנסו לבידוד גם כן עד סוף השבוע".

15:00

רשת יוחננוף משיקה שירות "פיק אפ" - הזמנה של סל קניות ואיסוף מסניף לבחירה. את ההזמנה (במינימום של 250 שקל להזמנה) ניתן לבצע דרך אפליקציית יוחננוף, כאשר נציג הרשת מתקשר לגביית תשלום באשראי ולתיאום האיסוף. המטרה היא לצמצם את מספר הקונים ואת השהות בסניפים. הקניות באיסוף עצמי יועמסו על רכב הקונים בתיאום מראש. השירות אינו כרוך בתשלום.

בנוסף הרשת תפתח חלק מסניפיה לאזרחים ותיקים בלבד בין השעות 06:00 ל-08:00: מדובר בסניפים בכפר סבא, ברמת השרון, במודיעין כרמים, במפוח ובתל אביב.

14:45

היקף הנדבקים בנגיף הקורונה ממשיך לעלות:  801,064 נדבקו במחלה. 172,319 החלימו ו-38,769 מתו. 

מהמרכז הרפואי קפלן נמסר: "בשעות הבוקר נפטרה מטופלת בשנות ה-90 לחייה שחלתה בקורונה וסבלה ממחלות רקע. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".

10:55

המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא מסר הבוקר: "אנו מודיעים בצער רב על פטירתה של חולת קורונה בת 49 שהתקבלה למרכז הרפואי ביום חמישי 26 במרץ, לאחר שנמצאה חיובית לנגיף. החולה סבלה ממחלות רקע ונפטרה הלילה עקב סיבוכי הנגיף. אנו משתתפים בצער המשפחה ושולחים את תנחומינו".

10:35

חברות הקרוזים מאריכות את השהיית הפעילות שלהן. נורוויג'ן קרוז ליין NCL מודיעה כי היא לא תשוב להפליג עד ל-10 למאי. המועד הקודם שבו נקבה החברה היה 12 באפריל.

10:00

ח"כ עפר שלח, יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, הודיע הבוקר כי בעקבות בקשת הוועדה, הוחלט לשלב באופן מיידי במערך הטיפול סטודנטים לסיעוד שסיימו את לימודיהם. "יש לנו בשורה טובה: בעקבות פעילות הוועדה והרעיון של ח"כ אוסאמה סעדי, קיבלתי עכשיו הודעה ממנכ"ל משרד הבריאות שמאות סטודנטים לסיעוד שסיימו את לימודיהם ייכנסו באופן מיידי לסייע למערכת נוכח המחסור בידיים עובדות", אמר שלח. "הם יקבלו תחילה אישור זמני, ולאחר מכן כמתנדבים תחת צו שיקבלו שכר אחר-כך".

9:45

משרד הבריאות עדכן הבוקר על "הגעה של 27 מכונות הנשמה ראשונות לישראל וכן 8 מיליון מסכות. במסגרת העבודה המשותפת של חמ"ל הרכש האחוד של משרד הבריאות, משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון וצה"ל".

8:30 

משרד הבריאות מדווח הבוקר כי מספר מקרי הקורונה בישראל עלה ל-4,831 - מתוכם 83 במצב קשה, כאשר 69 מהם מונשמים ומורדמים; 95 במצב בינוני; והשאר במצב קל. מספר המחלימים עומד על 163. 

8:00

מגפת הקורונה ממשיכה לגבות קורבנות - גם בישראל: הבוקר (ג') דווח על הקורבן ה-17 מהמחלה בארץ, אישה בשנות ה-50 לחייה.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "לאחר 10 ימים בהם צוות המחלקה לטיפול נמרץ בחולי קורונה נאבק על חייה, נפטרה הלילה מטופלת בשנות ה-50 לחייה שסבלה ממחלות רקע. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, משפחתו וצוותו נמצאו שליליים לנגיף.

הממשלה אישרה הלילה את החמרת ההגבלות על התנועה והמשק. האיסורים החדשים נוגעים לתנועה במרחב הציבורי, לתפילות ולהקפדה על תנאי העבודה במקביל, פורסמה תוכנית סיוע כלכלית למשק בהיקף של 80 מיליארד שקל.

ברחבי העולם, מספר המתים עלה ליותר מ-37 אלף, ומספר הנדבקים טיפס למעלה מ-700 אלף. באיטליה טיפס מניין הקורבנות ל-10,799, עם 756 מתים בתוך יממה. בכך נרשמה ירידה נוספת לשיא שנרשם במדינה ביום שישי, בו מתו 919 בני אדם שחלו בנגיף. בספרד מניין הקורבנות עומד על 6,528 בני אדם, עם 838 מתים בתוך יממה. בארה"ב חצה מספר המתים את ה-3,000 - יותר מכל מדינה אחרת בעולם. מספר הנדבקים שם אף טיפס מעל ל-160 אלף בני אדם - מספר כמעט כפול ממספר הנדבקים בסין.