בשעה טובה: מדוע "טיסת החילוץ" שיצאה מהודו הייתה מאתגרת במיוחד

וגם: ישי פרוינד מונה למנכ"ל eBay ישראל • השיחה

מטוס ארקיע בבנגקוק במהלך מבצע החילוץ / צילום: רפי קוץ
מטוס ארקיע בבנגקוק במהלך מבצע החילוץ / צילום: רפי קוץ

בין 167 הנוסעים שטסו השבוע לישראל בטיסת חילוץ מורכבת למדי, הייתה גם נוסעת הנמצאת בשבוע ה-40 להריונה. נזכיר כי בימים של שגרה, רוב חברות הביטוח לא מאשרות את הטיסה לנוסעות שחצו את שבוע 27. מדובר בישראלית שמתגוררת בגואה שקיבלה מסר לפיו היא תסורב ללדת בבתי החולים בהודו. המסר החריף הזה, מסביר יריב פישר, יו"ר חברת פלייאיסט שמתמחה בטיולים למזרח ואשר חכרה את המטוס לטיסה האמורה,  הוא חלק מהיחס שמקבלים הישראלים ושאר התיירים בהודו בימים אלה, באמירות בנוסח "לכו מפה, הבאתם קורונה". פישר מספר כי תושבים אף מכים את התיירים במקלות של מטאטא ברחוב וכי גם בתאילנד התסיסה נגד תיירים גולשת לאלימות.

חברות הביטוח לא הסכימו לבטח את הנוסעת הנמצאת בהריון המתקדם, וניר דגן, מנכ"ל ארקיע, שאת המטוס שלה חכרה פלייאיסט לטיסה, אישר להטיס אותה בתנאי שהיא תהיה מלווה במיילדת ובציוד מיוחד למקרה שהלידה תתרחש באוויר. מיילדת כזו אכן נמצאה בין הישראלים ששהו בהודו והציוד הוטס מהארץ. הטיסה עברה בשלום, ועדיין ללא לידה. מדובר בטיסת חילוץ במסלול איסוף: המטוס המריא מתל אביב לבנגקוק ומשם לגואה בדרכו לישראל. "ראינו שיש ישראלים שתקועים בקמבודיה, בפיליפינים, בלאוס בווייטנאם ובבורמה. הדרך שנמצאה להוציא אותם היא בטיסות להונג קונג, אלא שיום לפני הטיסה הודיעו הרשויות בהונג קונג שלא יאפשרו טיסות מעבר דרך נמל התעופה. במשרד החוץ הצליחו לעשות קסם וקיבלנו אישור חריג. אנשי משרד החוץ גדי ואהובה שפילר מהנציגות בהונג קונג, ואתי מזרחי מהשגרירות בבנגקוק, הפכו עולמות", דיווח פישר. הישראלים טסו מהונג קונג לבנגקוק, המטוס חיכה להם 4 שעות והמשיך לגואה. נשארו מאחור: 24 ישראלים ששוהים בלאוס. הישראלים הגיעו לגבול עם תאילנד אולם לא הורשו לעבור, וכעת נעשים מאמצים לחלץ אותם דרך אירופה.

מיכל רז-חיימוביץ'

מצנח הזהב:

ישי פרוינד מונה למנכ"ל איביי (eBay) ישראל, וייכנס לתפקידו בחודש אפריל הקרוב. פרוינד יחליף את מוטי אליאב שכיהן כמנכ"ל בתפקיד בשנתיים האחרונות. פרוינד (44) מגיע לכיסא המנכ"ל עם 13 שנות ניסיון בהובלת צוותי פיתוח תוכנה גלובליים באיביי העולמית. הוא החל את עבודתו בחברה בארה"ב בשנת 2007, כמנהל מוצר. כמעט עשור לאחר מכן, ואחרי שכיהן בשורה של תפקידים בחברה האם, הוא שב לארץ עם משפחתו לתפקיד סמנכ"ל ניהול המוצר ועיבוד נתונים באיביי ישראל. בתקופה המוזרה שבה אנחנו נמצאים, עם סגירת מרבית החנויות הפיזיות, האונליין הופך להיות דרך הקניות היחידה לרכישת מה שאינו מוגדר כחיוני. בימים שבשגרה הקונים הישראלים מעדיפים לרכוש באתרים הבינלאומיים, אלא שכיום עם מיעוט תנועת המטוסים, השילוח הבינלאומי הופך למורכב. כך או כך המנכ"ל הנכנס מסר כי "גם בתקופה המורכבת שכולנו עוברים כעת, בימים אלו אנו מגייסים עשרות עובדים למרכז הפיתוח".

מיכל רז-חיימוביץ'

ישי פרוינד / צילום: דוברות איביי
 ישי פרוינד / צילום: דוברות איביי

אזור התעשייה:

המחזור החדש של האקסלרטור מסצ'אלנג' ישראל, יפתח בחודש אפריל, אלא שהפעם זה יהיה באופן מקוון. בשבועות האחרונים ערך ארגון מאסצ'לנג' העולמי המפעיל מאיצים במספר מדינות בעולם, היערכות לחיבור מרחוק של כ-300 מנטורים ישראלים ובינלאומיים. תוכנית הלימודים עברה בשבועות האחרונות התאמות טכנולוגיות ושינויים בתוכן שיאפשרו קיום תוכנית לימודים ליזמים והחברות שנבחרו להשתתף בתוכנית הממוקמים במדינות שונות. מנכ"לית מסצ'אלנג' ישראל יונית סירקין אמרה: "למרות התחזית שהשפעת וירוס הקורונה על הכלכלה הישראלית והעולמית עוד צפויה להמשך ולהחמיר בתקופה הקרובה, ברור לנו שזה הזמן הנכון לפתח ולהצמיח חברות שיהוו מנוע חשוב ליצירת מקומות העבודה החדשים. ביצענו את כל ההכנות המתאימות והשינויים הדרושים ללמידה מרחוק וקיום אירועים וסימינרים מקוונים כדי שתוכנית הלימודים הקרובה לא תפגע". נותר רק לקוות שהתוכנית המקוונת, תהיה יעילה כמו התוכנית הרגילה.

גלי וינרב


חדשות טובות:

הקרן הפילנתרופית הארי וג'נט וינברג הודיעה על מענק בסך 4 מיליון דולר שמטרתו לתמוך בגופים המספקים שירותים חיוניים בקהילות, תוך התמודדות עם אתגרים תפעוליים קשים כתוצאה ממגפת הקורונה. 4 מיליון הדולרים כוללים מימון חירום של 2.57 מיליון דולר ל-55 עמותות הפועלות בקהילות היעד של הקרן ברחבי ארצות הברית ובישראל. מימון נוסף בסך 1.5 מיליון דולר נועד לצרכי חירום שיאותרו בשבועות ובחודשים הקרובים.