תשובה מנסה לקושש מזומנים: קבוצת חג'ג' תרכוש שני מגרשים בפארק בבלי ב-400 מיליון שקל

קבוצת חג'ג' חתמה על מזכר הבנות, בכפוף לאישור דירקטוריון • על המגרשים קיימת תוכנית מאושרת להקמת 2 מגדלים של 44 קומות, ובהם 380 דירות • בחודש שעבר חתם תשובה על הסכם למכירת חברת הנדל"ן אלעד מגורים החדשה לישראל קנדה

יצחק תשובה / צילום: יוסי כהן
יצחק תשובה / צילום: יוסי כהן

יצחק תשובה ממשיך לממש תחת לחץ נכסים פרטיים, לנוכח קריסת שווייה של קבוצת דלק שבשליטתו. תשובה -  ששווי השוק של החזקותיו בדלק צנח מתחילת השנה בכ-80% לשווי של פחות מ-700 מיליון שקל -  חייב לבנקים בישראל (בעיקר הפועלים) סכום המוערך ב-1.5 מיליארד שקל וככל הנראה הוא נדרש על ידם להגדיל את הבטוחות שכנגד החוב.

הבוקר דיווחה קבוצת הנדל"ן חג'ג' , בשליטת האחים צחי ועידו חג'ג', כי חתמה על מזכר הבנות לרכישה מידי תשובה של שני מגרשים (3 ו-4) בשטח של 14.5 דונם בפרויקט פארק בבלי בת"א תמורת כ-400 מיליון שקל. על המגרשים ( קיימת תוכנית מאושרת להקמת 2 מגדלים של 44 קומות, ובהם 380 דירות (בהיקף כולל של 50 אלף מ"ר שטח עיקרי).

חג'ג' מדווחת כי בכפוף לאישורה של תוכנית, שכבר הוגשה על ידי המוכר להגדלת הזכויות במגרשים על פי הקלות שבס וכחלון (כשיובהר כי אין כל וודאות כי זו תאושר), ניתן יהיה להקים במסגרת הפרויקט האמור כ-120 יחידות דיור נוספות.

ככל וקבוצת חג'ג' ה תרכוש את המגרשים, היא תיכנס בנעלי המוכר לעניין הסכם קומבינציה  עם צד שלישי, במסגרתו תידרש החברה, אם תרכוש את המגרשים ותבנה את הפרויקט, להעביר לאותו צד שלישי 26% מתמורות מכירת הזכויות הקיימות וכן סכום   נוסף מתמורת מכירת הזכויות הנוספות.

התמורה בגין רכישת המגרשים תעמוד על סך של בין 410-380 מיליון שקל, בתוספת מע"מ, כאשר הסכום המדויק ייקבע בהתאם למספר יחידות הדיור שתתווספנה לפרויקט (ככל ותתווספנה). בין הצדדים סוכם כי סך של 90 מיליון שקל מתוך התמורה הכוללת ישולם למוכר על ידי החברה עם חתימת הצדדים על הסכם מחייב ומועדי תשלום יתרת התמורה ייקבעו בהסכם המפורט שייחתם (ככל שייחתם )  בין הצדדים. עוד סוכם במסגרת מזכר ההבנות כי המוכר יישא בתשלום ההשבחה בגין הזכויות הקיימות ויישא   ב-50% מסכום ההשבחה בגין הזכויות הנוספות, ככל ותתווספנה.

כניסתן לתוקף של ההסכמות שהושגו בין הצדדים במסגרת מזכר ההבנות מותנית בקבלת אישור מוסדות הצדדים לעסקה  בתוך 7 ימים ממועד זה ובחתימת הסכם מפורט
ומחייב בין הצדדים במהלך השבועיים הקרובים.

פרויקט חג'ג' בבבלי / צילום: גל נאור אדריכלים
 פרויקט חג'ג' בבבלי / צילום: גל נאור אדריכלים

מקבוצת חג'ג' נמסר: "מדובר בפרויקט יזמי יוקרתי, שמתוכנן להיבנות על אחת הקרקעות המבוקשות ביותר בת"א, ובמידה שיאושר בכוונתנו לצאת לבנייה מיידית. מדובר בעסקה כדאית מאוד לחברה, שתניב לה ולמשקיעיה רווחים נאים, והיא גם משקפת את הערכותינו לגבי הביקושים הצפויים בשוק הנדל"ן, ומחירי הדיור הגבוהים, שיאפיינו את שוק הדיור, ביום שאחרי משבר הקורונה".

מקבוצת  תשובה, המקימה את המגדלים על מגרשים 1 ו-2 במתחם, נמסר כי המגדל הראשון בפרויקט, בן ה-43 קומות, כבר אוכלס בהצלחה וכי בקיץ 2023 צפוי להתאכלס המגדל השני שבנייתו נמצאת בעיצומה.

זכרון דברים למכירת אלעד החדשה ב-205 מ' ש'

אין זה נכס הנדל"ן הראשון שתשובה פועל לממש. בחודש שעבר הוא חתם על הסכם - שטרם יצא לפועל -  למכירת השליטה בחברת הנדל"ן הפרטית אלעד מגורים החדשה לידי ישראל קנדה של ברק רוזן ואסי טוכמאייר.

בין הצדדים נחתם "זיכרון דברים מחייב" למכירת 71% ממניותיה של אלעד מגורים החדשה לידי ישראל קנדה, תמורת 205 מיליון שקל - סכום שמשקף לחברה הנמכרת שווי של כ-290 מיליון שקל. 

אלעד מגורים החדשה הוקמה בדצמבר 2019, כשלחברה נוצקה פעילות שהועברה מהחברה האם, אלעד מגורים, שהוקמה ב-1968 והקימה עד היום כ-25 אלף דירות בישראל.  אלעד מגורים החדשה מחזיקה כיום בארבעה פרויקטים בבנייה, שני פרויקטים בתכנון וכן עתודות קרקע להקמת חמישה פרויקטים נוספים .