השווי של קומטק צנח מתחת לזה של גילת - אבל היא ממשיכה בעסקה לרכישתה

מנייתה של חברת הטכנולוגיה האמריקאית קומטק השלימה ירידה של 64% מאז שדיווחה על החלטתה לרכוש את גילת לוויינים בסוף ינואר • החברה מתקדמת בקבלת קו האשראי למימון הרכישה, שהיקפה התכווץ ביותר מ-100 מיליון דולר

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום, גלובס
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום, גלובס

חברת הטכנולוגיה האמריקאית קומטק, שהודיעה לפני כחודשיים על רכישת גילת לוויינים  , נפגעה באופן משמעותי ממגפת הקורונה - אבל ממשיכה במחויבות שלה לרכישת גילת. כתוצאה מהפגיעה, קומטק הודיעה אתמול על השעיית התחזית השנתית שלה, שנמסרה רק לפני כמה שבועות. 

בתגובה נפלה אתמול מניית קומטק בנאסד"ק ב-7.6% והשלימה ירידה של 64% מאז הדיווח על רכישת גילת בסוף ינואר. למעשה, נכון לעכשיו נסחרת גילת בשווי גבוה יותר מקומטק שרוכשת אותה: 393 מיליון דולר לגילת, לעומת 329 מיליון דולר לקומטק. גילת, המספקת פתרונות תקשורת לוויינית, נמצאת בשליטת קרן פימי בראשותו של ישי דוידי, ומנוהלת על ידי יונה עובדיה.

הירידה במחיר המניה משמעותה שגם התמורה בעסקה מתכווצת, מכיוון שחלקה משולם במניות קומטק. העסקה בנויה כך שעבור כל מניית גילת תשלם קומטק 7.18 דולרים במזומן ו-0.08425 מניות שלה. הירידה במחירה של מניית קומטק הפחיתה את מחיר המניה בעסקה מ-10.25 דולר לכ-8.3 דולרים - כלומר, שווי של כ-465 מיליון דולר לגילת, לעומת כ-577 מיליון דולר ביום הדיווח. עם זאת, עדיין מדובר בפרמיה לעומת המחיר והשווי של גילת בבורסה.

קומטק עדכנה אתמול כי היא מתקדמת בקבלת קו האשראי בסך 800 מיליון דולר מסיטיבנק ובנקים נוספים, שנועד למימון הרכישה. תנאיו הסופיים של המימון עוד לא סוכמו. החברה גם מציינת כי הירידה במניותיה לא תשפיע על מספר המניות שגילת תקבל.

בעניין השעייתה של התחזית השנתית של קומטק, כשהיא נמסרה בתחילת מרץ, בחברה העריכו כי "ההידרדרות הפתאומית והבלתי צפויה בתנאי העסקים ובמאקרו-כלכלה בשל נגיף קורונה הם זמניים, והתנאים ישתפרו משמעותית במחצית השנייה של השנה".

ואולם, כעת החברה מדווחת כי אף שהיא נחשבת לחברה חיונית עבור הממשל האמריקאי (קומטק מספקת פתרונות לגופי חירום), היא חווה עיכובים משמעותיים בהזמנות וקשיים לספק מוצרים שכבר הוזמנו. כתוצאה מכך, נוקטת החברה צעדים להפחתת עלויות, וייתכן כי תידרש לצעדים נוספים בהמשך. התחזית שנמסרה בעבר על ידי קומטק, וכבר לא רלוונטית כעת, הייתה להכנסות שנתיות של 712 מיליון דולר ו-EBITDA של 99 מיליון בשנה שמסתיימת בסוף יולי.