אפקט הקורונה: הקמח בישראל עומד להתייקר

מחירי קמח החיטה יעלו ב-7%, כשההתייקרות תיכנס לתוקף ב-8 באפריל; ואילו מחירי קמחים העשויים מכוסמין עומדים לעלות ב-25% החל מ-1 במאי

מדפי לחם ברשתות השיווק / צילום: shutterstock
מדפי לחם ברשתות השיווק / צילום: shutterstock

מחירי החיטה מזנקים, ומחירי הקמח בישראל עומדים לעלות גם הם - כך עולה ממכתב ששלח למאפיות ולחברות המזון מנכ"ל חברת הטחנות הגדולות של ארץ ישראל, מנחם גרייבסקי, והגיע לידי "גלובס". עליית המחיר כוללת קמחים העשויים מחיטה ומכוסמין.

מהמכתב עולה כי מחירי קמח החיטה יעלו ב-7%, כשההתייקרות תיכנס לתוקף ב-8 באפריל; ואילו מחירי קמחים העשויים מכוסמין עומדים לעלות ב-25% החל מ-1 במאי.

גרייבסקי מפרט כי "לאור מצב החירום בשל מגיפת הקורונה והשפעתו על חיינו, ברצוני ליידע אתכם במצב העולמי של גרעיני החיטה". מחירי הגרעינים בבורסות העולם ובראשם גרעיני חיטת המאכל עלו וממשיכים לעלות, והם משפיעים בפועל על המחיר בו אנו קונים את החיטה מספקים בינלאומיים. שערי המטבעות ובראשם הדולר עלו ב-8%".

עוד הוא מציין כי "הפחד מנגיף הקורונה יוצר ביקושים גדולים לסחורות ולחץ גדול בנמלים בשל העמסת ופריקת הסחורות. רוסיה מאיימת לסגור סחורות בגבולותיה, וספקים מדווחים על עיכובים. לאור המצב אנו נאלצים להעלות את מחירי הקמחים השונים ב-7%". במכתב נוסף הוא מפרט כי קמחי הכוסמין יתייקרו ב-25%.