ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו מזהה פוטנציאל להשקעה בחברת אינטר תעשיות

חברת OSEG, שבה שותף פרדו עם אסי שלגי, לשעבר מנכ"ל משרד האנרגיה - תשקיע עד 21 מיליון שקל במניותיה של אינטר תעשיות, לפי שווי כפול ממחיר השוק

תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר, יחד עם אסי שלגי, לשעבר מנכ"ל משרד האנרגיה, מזהים פוטנציאל בחברה הקטנה אינטר תעשיות , וצפויים "לקחת את המושכות" בה לידיהם ולהפוך לבעלי המניות הגדולים בה.

אינטר עדכנה הבוקר כי חתמה על הסכם עם החברה הפרטית "מקורות אחרים לאנרגיה" (OSEG), שנמצאת בבעלות שלגי ופרדו, להשקעה של עד 21 מיליון שקל בחברה, תמורת הקצאה של עד 30% ממניותיה, בשני שלבים.

אינטר תעשיות, שנוסדה ב-1973, מעסיקה כ-660 עובדים. החברה פועלת בתכנון והקמת מערכות חשמל תעשייה, ייצור לוחות חשמל ותכנון והקמת מערכות אלקטרו-מכאניות (כמו מערכות חשמל, מיזוג אוויר ואינסטלציה סניטרית) במבני ציבור, וכן מבצעת פרויקטים של הנדסה אזרחים. נוסף על כך, לחברה פעילות של שיווק מוצרים להולכת כבלי חשמל ותקשורת וגופי תאורה.

בשלב הראשון של העסקה תשלם או אס אי ג'י (OSEG) כ-8 מיליון שקל תמורת כ-14% ממניות אינטר, ובשלב השני יכולה החברה של פרדו ושלגי לממש עד לאמצע שנת 2021 אופציה להשקעה של כ-13 מיליון שקל נוספים תמורת כ-16% נוספים, שיוקצו לה מהון החברה הנרכשת.

מניית אינטר ירדה כ-40% במרץ

מחיר העסקה כפול ממחיר השוק של אינטר תעשיות, ומשקף לה שווי של כ-50 מיליון שקל. מניית החברה הגיבה בעליות דו-ספרתיות להודעה על העסקה, במחזור מסחר לא גבוה, המאפיין בדרך כלל את המסחר בה. העליות היום נרשמו לאחר שאת חודש מרץ סיכמה אינטר תעשיות בצלילה של קרוב ל-40%.

השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים הנדרשים להתקיים עד לאמצע יוני, ולאחריה ייכנס לתוקף הסכם לשליטה משותפת באינטר, בין המשקיעים החדשים לבין בעלי המניות הנוכחיים, בראשות אריה קורוטקין, המייצג קבוצת בעלי מניות ממייסדי אינטר תעשיות, שכיום מחזיקים יחד יותר מ-30% ממניותיה. עוד בין בעלי המניות הבולטים באינטר - אלפא ערך, הראל ופורסט.

מי שצפוי לעמוד בראשות אינטר לאחר העסקה, הוא ג'רי שנירר, שניהל עד לפני שנתיים את חברת התעשייה אפקון (המוגדרת על ידי אינטר כאחת ממתחרותיה), במשך כשש שנים. קורוטקין, מנכ"ל אינטר, צפוי להפוך ליו"ר החברה. 

שנירר, שהוביל את העסקה שנחתמה כעת, מסר היום: "אנחנו מעוניינים להביא את היכולות של אינטר לסייע בפתרונות לפעילות שיש לאו אס אי ג'י כיום בגרמניה ובמדינות סמוכות, ורואים בכך הזדמנות משמעותית.

"יש לאו אס אי ג'י פעילות בתחום האופטימיזציה האנרגטית לנכסים, באמצעות התקנת מערכות המתאימות לכל נכס, ואנחנו מתכננים לסייע לאינטר, שהיא חברה ייחודית בתחומה, למצות את הידע שלה בתחומי החשמל והמערכות האלקטרו-מכאניות. בימים האלה לא פשוט לגבש עסקה, אבל היה לנו חשוב להוציא אותה לפועל".