משרד הכלכלה מעודד לקנות ברשתות הגדולות: גיבש סל קבוע למזמינים אונליין

המשרד גיבש סל קניות קבוע ברשתות שופרסל ורמי לוי כדי לייעל את תהליך ההזמנה באינטרנט ולספק את המשלוח תוך 72 שעות • הסל מכיל שלל מוצרים של המותג הפרטי ברשתות ושל היצרניות הגדולות, והוא אינו ניתן לשינוי • ומה עם פרגון ליצרנים הקטנים?

עגלת קניות / צילום: עינת לברון
עגלת קניות / צילום: עינת לברון

במקום לעודד את הצרכנים לרכוש מעסקים קטנים, משרד הכלכלה מעודד את הצרכנים להזמין באונליין מרשתות השיווק הגדולות, רמי לוי ושופרסל.

אם לא די בכך, המשרד גיבש סל קניות קבוע כדי לייעל את תהליך ההזמנה באינטרנט ולספק את המשלוח תוך 72 שעות. הסל מכיל שלל מוצרים של המותג הפרטי ברשתות ושל היצרניות הגדולות, והוא אינו ניתן לשינוי, כך שגם מי שלא שותה קוקה-קולה או אוכל שוקולד "השחר" - יצטרך לסמוך על תכולת הסל שנקבעה. 

הסל מתבסס על מוצרים של החברות הגדולות או של המותגים הפרטיים של הרשתות. פרגון ליצרנים הקטנים נעדר מהרשימה.

לפי הודעת משרד הכלכלה, "הרשתות נענו ליוזמת משרד הכלכלה וקבעו רשימת מוצרים שתוגדר כסל קבוע למכירה באינטרנט". באותה נשימה מדגיש שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "לעניין ההצטיידות במזון, חשוב להבהיר כי אין הנחיות ממשלתיות שדורשות זאת, ואין לכך הצדקה, שכן רמת המלאים בישראל, העובדה שאין הגבלות על השילוח הימי והאווירי ויכולת יצור המזון מספיקה למספר חודשים קדימה, וכל זאת מעבר למלאי החירום המוחזק דרך קבע בישראל"

סל המזון של רמי לוי מכיל כ-60 מוצרים, ועלותו 767 שקל; והסל של שופרסל מורכב מ-68 המוצרים הכלולים בסל המזון הבסיסי של משרד הכלכלה, עליהם תוסיף הרשת מוצרים נוספים לכדי כ-100 מוצרים. מחיר הסל הזה לא פורסם.

כאמור, לא ניתן להסיר או להוסיף מוצרים לסל - חיסרון משמעותי שכדאי לצרכנים לקחת בחשבון. במקום זה אםשר פשוט להזמין מהמכולת או מהסופר השכונתי - גם למי שאין אתר, שכן מרכולים רבים מציעים הזמנות טלפוניות.

מה כולל הסל, למי שירצה בכל זאת להזמינו? עוגיות קוקוס 600 גרם, בוטנים, מצות 2.5 ק"ג, חלב כד 2 ליטר תנובה, קוטג' תנובה 250, גבינה לבנה, חומוס "אחלה" 400 גרם, גבינה צהובה, סוכר, קמח מצה, נס קפה של המותג הפרטי, תה שחור ויסוצקי, קפה שחור של רמי לוי, גפילטע פיש, קניידלעך, מלפפון חמוץ, רביעית טונה, פילה סלמון, פילה אמנון, ביצים, ריבה, כרעיים כתף בקר, שוקולד "השחר", נייר טואלט, קרקר "פתית", קוקה-קולה, מיץ תפוזים, ירקות ופירות ועוד.